2-3 gadus vecu bērnu intelektuālā attīstība didaktiskajās spēlēs
Author
Kalēja, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “2-3 gadus vecu bērnu intelektuālā attīstība didaktiskajās spēlēs” Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu intelektuālo attīstību veicinošu didaktisko spēļu organizāciju. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas, ka arī pielikumiem Darba teorētiskajā daļā analizēta literatūra par intelektuālās attīstības jēdzienu un tās attīstību 2-3 gadu vecumposmā, kā arī par didaktisko spēļu klasifikāciju, struktūru, mērķiem un funkcijām. Veikts pētījums Rīgas x pirmsskolas izglītības iestādē 2. jaunākajā pirmsskolas grupā, kura laikā intervētas 2 skolotājas, anketēti 14 bērnu vecāki un novēroti 14 bērni vecumā no 2 -3 gadiem. Pētījuma laikā gūts hipotēzes aptiprinājums: Didaktiskās spēles sekmē intelektuālo attīstību, - ja ir dotajam vecumposmam atbilstoša materiālā bāze; - ja skolotāja veic padziļinātu bērnu attīstīstības vērtēšanu; - ja skolotāja veicina didaktisko spēļu izmantošanu nodarbībās un ārpus tām. Kvalifikācijas darba apjoms - 52 lappuses, to ilustrē 2 tabulas, 19 attēli un 5 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 37 literatūras avoti. The topic of the qualification paper is “2-3 Year Old Chlidren's Intellectual Development Through Didactic Games”. The aim of the research: to study in theory and in practice the organization of the didactic games promoting intellectual development of youngest preschool age children. The paper consists of a theoretical and empirical part as well as the appendices. In the theoretical part of the paper, literature sources of the concept of intellectual development and its advancement at the age of 2-3 years as well as classification, structure, goals and functions of didactic games are analyzed. A study was carried out at the Riga Preschool Educational Institution X, in the second youngest preschool group; within the study, two teachers were interviewed, 14 parents of the children filled a questionnaire, and 14 children at age 2-3 years were observed. During the study, the hypothesis was confirmed: Didactic games contribute to intellectual development if: - There is an age appropriate material base; - The teacher carries out in-depth assessment of children's development; - The teacher encourages the use of didactic games in the classroom and outside of it. The volume of qualification paper – 52 pages, illustrated by 2 tables, 19 pictures, and 5 attachments. 37 sources of literature were used in the paper. Keywords: intellectual development, intellect, didactic games, 2-3 year old children, promotion of thinking, toddler age, games, didactic materials, development criteria, development assessment.