• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trīsgadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā

Thumbnail
View/Open
299-68024-Jemeljanova_Liga_lj17009.pdf (1.385Mb)
Author
Jemeļjanova, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs: “Trīsgadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā”. Darba autore: Līga Jemeļjanova Darba vadītāja: Mg.paed. Aija Kalve Darbs sastav no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tiek izzināts stāstītprasmes jēdziena raksturojums un tiek noskaidrota literāro darbu ietekme uz bērnu stāstītprasmes veicināšanu. Darba empīriskajā daļā tika novērtēts bērnu stāstītprasmes līmenis pirms un pēc desmit literāro darbu lasīšanas un apspriešanas. Tiek izveidots un aprobēts pedagoģiskā izmēģinājuma darbs. Darbs sastāv no 48 lapaspusēm , 7 tabulām, 6 attēliem, tika izmantoti 30 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecumposma īpatnības, bērnu stāstītprasme, literāro darbu iepazīšanas process.
 
Qualification work “Developing speech for three year – olds by the means of literary works” Author of work: Liga Jemeljanova The work consists of two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part of the work, the characterization of the concept of childrens speech was studied, as well as the characteristics of the age section and methodical methods for the work with fiction. The empirical part of the work assessed the level of developing speech of children after reading and discussing ten literary works. The work consists of 48 pages, 7 tables, 30 literary sources are included in the work. Keywords: children speech, literary text comprehension, age peculiaritates.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45930
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV