Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorGribkova, Olita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:12Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68027
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45932
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Kustības rotaļas izmantošana bērnu adaptācijas veicināšana jaunākajā pirmsskolas vecumposmā” sniedz ieskatu par adaptācijas teorijas pamatnostādnes, īpatnības jaunākajā vecumposmā, kustības rotaļas izmantošana, kā arī izveidoti ieteikumi vecākiem un pedagogiem. Pētījuma mērķis ir analizēt pamatot kustības rotaļas nozīmi adaptācijas procesa pirmajā jaunākā vecumposmā. Lai sasniegtu kvalifikācijas darba mērķi bij aizveidoti uzdevumi, veidota hipotēzē, izvēlētas pētīšanas metodes, veikts pētījums un izveidoti ieteikumi vecākiem un pedagogiem. Hipotēze: 1.6-3 gadu vecu bērnu adaptācijas procesa sekmēšana būs labvēlīgā, ja iesaistīt bērnus kustībās rotaļās. Pētījuma gaitā bija izmantoti empīriskā metode (autors novēro bērnus mēneša laikā), kvalitatīvās metode (bija izmantotas avoti un literatūras analīze), kvantitatīvās metode (aptaujas). Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un pētījuma daļas. Teorētiskajā daļa tika analizēti:pirmsskolas pedagoģiskā procesabūtība un raksturojums, adaptācijas jēdziena psiholoģiskais un pedagoģiskais raksturojums un adaptācijas procesa norise un īpatnības pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma daļa tika veikta vecāku anketēšana, pedagogu anketēšanā, apkopoti anketēšanu rezultāti, bērnu novērošana. Veicot pētījumu un analizējot iegūtus datus, bija secināts, kā kvalifikācijas darbā hipotēze ir apstiprinājusies. Darba autore secina, ka adaptācijas process būs labāks, pateicoties regulārai bērnu iesaistei kustības rotaļās, jo tā dod iespēju būt drošākam jauna vidē. Darba nobeigumā, pamatojoties uz literatūras analīzi un praktiskā pētījuma rezultātiem, bija izveidoti ieteikumi vecākiem un pedagogiem. Atslēgas vārdi: adaptācija, bērns, pirmsskola, jaunākajs vecumposms, kustības rotaļas. Kvalifikācijas darba apjoms ir 50.lappuses, 10.tabulas,13. attēli, ieteikumi vecākiem un pedagogiem, secinājumi, 21.literatūras avoti, 2.pielikumi.
dc.description.abstractQualifying work “Using movement gamesto help children adapt in toddlers, pre-school age” provides an overview of the basics for the theory of adaptation, features the use of active - movement games at a very early age, as well as recomendation for parents and teachers. The goal of the study is to analyse the significance of movement games at the toddlers age for the adaptation process. To achieve the goal of qualifying work, tasks and hypotheseswere created, research methods were chosen, research was completed and recommendations were made for parents and teachers. Hypothesis: the success of the process of adaptation of children aged 1.6 to 3 years will be achieved if children participate in active - movement games. The study used the empirical method (the author observed children during one month), the qualitative method (used sources and literary analysis), the quantitative method (surveys). Qualification work consists of two parts: theoretical and research parts. In the theoretical part were analysed: the quality and characteristics of the preschool pedagogical process, psychological and pedagogical characteristics of the concept of adaptation, and the process of adaptation in the preschool pedagogical process. Part of the research made by questionnaires of parents and teachers, the study of questionnaires, monitoring of children.The conclusion was made by studying and analysing obtained data that the hypothesis of qualification work is confirmed. The author of the article concluded that the adaptation process would be better with the regular participation of children in games with movements, since it allows them to be more bold in new conditions. Upon completion of work based on literature analysis and practical research, recommendations were made to parents and teachers. The qualifying work consists of 50 pages, 10 tables, 13 images, recommendations for parents and teachers, conclusions, 21 references, 2 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectbērns
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectjaunākajs vecumposms
dc.subjectkustības rotaļas.
dc.titleKustības rotaļas izmantošana bērnu adaptācijas veicināšana jaunākajā pirmsskolas vecumposmā
dc.title.alternativeUsing movement gamesto help children adapt in toddlers, pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record