Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorTomsone, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:14Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68030
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45934
dc.description.abstractDarba tēma: Pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās kustību rotaļās Darba autors: Signe Tomsone Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed., Dagnija Vigule Darba mērķis: teorētiski un empīriski pētīt pirmskolas vecuma bērna matemātisko priekšstatu veidošanos kustību rotaļā. vai modificētu kustību rotaļu kopuma izveide bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanai pirmsskolā Darba apjoms: 49. lpp., 4 tabulas, 14 attēli, izmantoti 42 literatūras avoti. Pētījuma mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt pirmskolas vecuma bērna matemātisko priekšstatu veidošanos kustību rotaļās. Dotā mērķa sasniegšanai teorētiski pētīti tādi jautājumi par pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski, psiholoģiski un fizioloģiskajās likumsakarībām. Īpaša uzmanība pievērsta kustību rotaļu izmantošanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā matemātisko priekštatu veicināšanai. Papildus skatīta integrēta rotaļnodarbība. Par teorētisko bāzi kalpoja tādu autoru pētījumi kā D. Dzintare, I. Stangaine (2017), D. Lieģeniece (1999), D. Vigule (1998), A. Kalincenko (2006), I. Prudņikova (2004), A. Lopatina (2006), R. Jansone, A. Fernāte, I. Bula-Biteniece (2016), A. Flemmen (2005), I. Pontaga (2012), G. Domens, D. Domens, B. Heigijs (2015). Empīriskajā pētījumā veikta 6 - 7 gadus vecu bērnu vispārīgais raksturojums, izmantojot novērtējumu grupa. Apkopotas un īstenots modificēts kustību rotaļu kopums ar matemātisko priekšstatu veidošanā 4 nedēļu garumā. Veiktā pētījuma rezultātā konstatēts, ka ir uzlabojušies matemātisko priekštatu parametru rādītāji visiem pētījumā iesaistītajiem bērniem. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos, būs sekmīgāka ja bērnam bez tradicionālās mācīšanās pieejas grupā: - tiks piedāvātas modificētas didaktiskās rotaļas kustību rotaļās; - tiks ļauts bērniem pašiem izvēlēties, kādu kustību rotaļu un ar kādiem noteikumiem vēlas spēlēt. Izmantojot dažādas matemātiskās kustību rotaļas, bērni mācās ne tikai zināt ciparus, bet arī tos skaitīt. Ir svarīgi, lai matemātikas mācīšana būtu jautra un nozīmīgs bērnam, kas notiek dabiski. Pedagogu viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir saprast bērnu, izprast vajadzības, radīt indivīda piemērotību katram bērnam izglītības situācijās un vidē. Bērnam ir svarīgi, lai mācīšanās laikā bērni apgūtu matemātiskos priekšstatus caur kustību rotaļām un tās būtu pēc iespējas interesantākas. Praktiskā pētījuma bāze: 14 bērni (6-7 gadi), 1 skolotāja.
dc.description.abstractThe theme of diplomas work: The formation of mathematical notions of children of pre-school age in movement games. The author: Signe Tomsone Scientific supervisor: Dr. paed., Dagnija Vigule Bachelor’s workload: theoretically and empirically study the formation of mathematical notions of a child of pre-school age in the game of movement or the creation of a modified set of movements to promote mathematical notions of children in preschool. Amount of work: 49 p., 4 tables, 14 figures, 42 literature sources used. The aim of the study is to study, in theory and empirically, the formationof mathematical notions of a child of pre-school age in motion games. In theory, issues relating to pedagogical, psychological and physiological legal relationships between children of pre- school age have been studied in order to achieve this objective. Particular attention shall be paid to the use of coupling games in the pre-school pedagogical process to promote mathematical forecast. In addition, an integral play lesson has been viewed. The theoretical basis was the study of authors such as D. Amber, I.Stangaine (2017), D. Liegeniece (1999), D. Vigule (1998), A. Kalincenko(2006), I. Prudnikova (2004), A. Lopatina (2006), R. Janson, A. Fernte, I. Bula-Bites (2016), A. Flemmen (2005), I. Pontaga (2012), G.Domens, B.Heigy (2015). The empirical study carried out a general profile of children aged 6-7, using the assessment group. A modified set of motion games has been compiled and implemented, with a mathematical impression of 4 weeks. A study carried out showed an improvement in mathematical pre-natal parameters for all children involved in the study. The result obtained allow you to confirm the hypothesis originally nominated: The development of mathematical notions of pre-school children will be more successful if a child without a traditional learning approach in the group: - be offered modified didactic games in motion games; - the children will be allowed to choose their own movement games andthe rules on which they want to play. Using different mathematical movement games, children learn not only to know digits, but to count them. It is important that teaching math is fun and important for a child that happens naturally. One of the most important tasks for educators is to understand a child, understand needs, create an individual’s suitability for each child in educational situations and the environment. It is important for a child that children learn mathematical notions through movement games and make themes interesting as possible when they are learning. Practical study base: 14 children (6-7 years), 1 teacher.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRotaļa
dc.subjectAttīstība
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.subjectPirmsskolas vecums
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās kustību rotaļās
dc.title.alternativeThe formation of mathematical notions of children of pre-school age in movement games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record