Literārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšanai
Author
Andruse-Pozdņakova, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Literārie darbi vecākā pirmsskolas bērnu radošuma sekmēšanai. Darba mērķis ir pētīt literatūras nozīmi radošās aktivitātes sekmēšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veiktas daudzveidīgas radošās darbības — pasaku klausīšanās, pārrunas ar bērniem, lomu spēles, bērnu iztēles atspoguļojumi zīmējumos un pasaku sacerēšanā. Darbā tika apkopotas pedagogu un psihologu atziņas un viedokļi par radošumu, tā veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā. Tika veikti praktiski pētījumi, izmantojot literāros darbus, un apstiprinājās izvirzītā hipotēze — literārie darbi sekmē bērna radošo darbību, ja tie tiek atlasīti, ievērojot bērna intereses, vajadzības un pieredzi; tiek radīta emocionāla un radoša vide; bērniem tiek piedāvātas daudzveidīgas aktivitātes iespējas. Darbam ir divas daļas. Pirmajā daļā analizēta radošā darbība pedagogu un psihologu skatījumā. Šajā nodaļā sniegts radošuma vispārīgs raksturojums, radošās darbības attīstība vecākajā pirmsskolas vecumā. Ir analizēta literāro darbu nozīme bērna radošās darbības sekmēšanā. Otrā daļa — sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu raksturojums pētījuma sākumā un beigās, kā arī aprakstīts un analizēts praktiskais bērnu ar bērniem, Veikti secinājumi. Darba apjoms — 59 lapas. Darbam pievienoti: 8 attēli, 4 tabulas, 47 izmantotie informācijas avoti. Title of the work: Literary works to promote children's creativity in the oldest preschool. The aim of the work is to study the importance of literature in promoting creative activity for older children of pre-school age. In order to achieve the goal, various creative activities were carried out - fairy tales, discussions with children, role plays, reflections of children's imagination in drawings and fairy tales. The work summarized the ideas and opinions of educators and psychologists about creativity and its formation in the oldest preschool age. Practical research was carried out using literary works, and the hypothesis suggested was confirmed: literary works promote the child's creative activity if: they are selected taking into account the interests, needs and experiences of the child; creating an emotional and creative environment; Children are offered a variety of activities. The work has two parts. The first part analyzes creative activity from the viewpoint of teachers and psychologists. This chapter provides a general description of creativity, the development of creative activity in the oldest preschool age. The role of literary works in promoting the child's creative activity is analyzed. The second part - the methodological substantiation of the research, the characteristics of children at the beginning and the end of the study, as well as the description and analysis of practical children with children, conclusions are presented. The volume of work - 59 pages. Added to the work: 8 pictures, 4 tables, 47 sources of information used.