5-6 gadīgu bērnu burtu apguves pilnveide pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Davidsone, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors – Laima Davidsone. Bakalaura darbs “5-6 gadīgu bērnu burtu apguves pilnveide pirmsskolas pedagoģiskajā procesā.” Zinātniskais darbs rakstīts ar mērķi teorētiski pamatot un izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu burtu apguves pilnveidošanu rotaļdarbībās. Pētījums veikts izmantojot teorētiskas un empīriskās pētījuma metodes – literatūras analīzi, pedagoģisko vērojumu un pedagogu aptaujas. Pētījuma pirmajā daļā ir analizētas pedagogu atziņas par burtu apguvi un lasītprasmes veicināšanu. Otrajā daļā ir aprakstīts pētījuma metodiskais raksturojums un praktiskais pētījums par burtu mācīšanas sekmēšanu pielietojot atbilstošus, daudzveidīgus metodiskos materiālus. Izvirzītā hipotēze ka 5 -6 gadīgu bērnu burtu apguves pilnveide tiks sekmēta pedagoģiskajā procesā, ja: -pedagogs izmantos daudzveidīgus metodiskos materiālus; -pedagogs ievēros 5-6 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības; -tiek ievērotas katra bērna vajadzības, spējas, intereses; -tiek nodoršināta brīva pieeja metodiskajiem materiāliem visas dienas garumā, pētījuma gaitā tiek apstiprināta. Pētījums atspoguļots uz 55 lpp., pētījumu ilustrē 25 attēli, 4 tabulas, 62 bibliogrāfijas sarakstā iekļauti literatūras un avotu nosaukumi. Pētījumam pievienoti 5 pielikumi. Bachelor's work “Improvement of the children,s literacy aged 5-6 in pre-school pedagogy.” Work is written to justify and investigate in theory the development of the learning of letters of children aged 5-6 in playing activities. The study was conducted using theoretical and empirical study methods: literature analysis, pedagogical observation and teacher surveys. The first part of the study analyses the learning of teachers on letter learning and the promotion of reading literacy. The second part describes the methodological nature of the study and the practical study on the promotion of letter teaching by the use of appropriate, diverse methodical materials. The hypothesis that improving the learning of letters of 5-6-year-old will be promoted in the pedagogical process if: - the educator will use a variety of methodological materials; - the teacher will respect the nature development of 5-6-year-olds; - freedom of access to methodological materials throughout the day, is confirmed in the course of this study. The study is presented in 55 pages, illustrated by 25images, 4 tables, 62 bibliography lists literature and source names. 5 attachments have been added to the study.