Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorZaļā, Rita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:20Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68063
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45948
dc.description.abstractDarba autore: Rita Zaļā Darba nosaukums: 5-6 gadīgu bērnu iztēles attīstības sekmēšana zīmēšanā. Darba vadītājs: Dr. Paed., Antra Randoha Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt iztēles attīstības sekmēšanas iespējas 5- 6 gadīgiem bērniem. Pētījuma priekšmets: 5- 6 gadīgu bērnu iztēles attīstība zīmēšanā Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmskolā Pētījuma uzdevumi: 1. Izpētīt un izanalizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par vizuālo iztēli pirmskolas vecuma bērniem 2. Izstrādāt metodiskos uzdevumus 5 – 6 gadīgiem bērniem iztēles attīstības sekmēšanai zīmēšanā 3.Apkopot rezultātus un izdarīt secinājumus Pētījuma metodes: •Teorētiskā analīze; •pedagoģiskā novērošana; • bērnu radošo darbu izpēte; • darba apkopošana un analizēšana. Pētījuma bāze: Pirmsskolas izglītības iestāde „X”, 5 – 6 gadīgie 10 bērni. Atslēgas vārdi: iztēle,pirmsskolas vecums, 5-6 gadīgi bērni, zīmēšana Darba apjoms: 47 lpp.; 6 tabulas un 15 attēli, 52 izmantotās literatūras avoti; 2 pielikumi. Pirmajā darba nodaļā tiek apskatīts iztēles jēdziena skaidrojums, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības likumsakarības, pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi iztēles attīstības sekmēšanai, iztēles attīstības sekmēšanas iespējas zīmēšana, iepazīstoties un analizējot pedagoģisko un pedagoģiski psihooģisko literatūru dažādu autoru atziņās. Otrajā darba nodaļā darba autore pētījuma ietvaros ozstrādā aktivitāšu plānu iztēles attīstības veicināšanai, no kurām tiek atspoguļotas 3 aktivitātes. Kā arī tiek veikta pētījuma rezultātu analīze, ieteikumu izstrāde un secinājumi. Pētījuma rezultātā izvirzītā hipotēze apstiprinājās- zīmēšana sekmē iztēles attīstību.
dc.description.abstractAuthor of the work: Rita Zaļā Working title: Promoting the development of the imagination of 5-6 year old children by drawing. Supervisor: Dr Paed., Antra Randoha Purpose of the research: explore the opportunities of developing the imagination of 5-6 year old children theoretically and practically. Subject of the research: Development of the imagination of 5-6 year old children by drawing. Object of the research: the pedagogical process in preschools Tasks of the research: 1. To explore and analyse pedagogical and psychological literature on the visual imagination of preschool age children 2. To develop methodological tasks for children aged 5 – 6 in promoting the development of their imagination by drawing 3. Summarise the results and draw conclusions Methods of research: •theoretical analysis; •pedagogical observation; • research on children’s creative works; • collection and analysis of works. Basis of the research: Preschool educational institution “X”, 10 children aged 5 – 6. Key words: imagination, preschool age, children of ages 5-6, drawing Volume of the research paper: 47 pages; 6 tables and 15 pictures, 52 sources of literature used; 2 annexes. The first chapter deals with defining the concept of imagination, the regularities in the development of the imagination of the oldest preschool children, the pedagogically psychological conditions for the development of the imagination, the opportunities of promoting the development of the imagination by drawing, through reading and analysing the pedagogical and pedagogically psychological literature in the works of various authors. In the second chapter of the paper, the author of the research develops an activity plan for promoting the development of the imagination, which outlines 3 activities. Analysis of the research is carried out, recommendations and conclusions are also made. The hypothesis put forward was confirmed by the research – drawing contributes to the development of the imagination.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectiztēle
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.subject5-6 gadīgi bērni
dc.subjectzīmēšana
dc.title5-6 gadīgu bērnu iztēles attīstības sekmēšana zīmēšanā
dc.title.alternativePromoting the development of the imagination of 5-6 year old children by drawing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record