Latviešu valodas apguves sekmēšana 5 – 6 gadīgiem bērniem integrētā nodarbībā mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Baša, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Aleksandra Baša Pētījuma temats Latviešu valodas apguves sekmēšana 5 – 6 gadīgiem bērniem integrētā nodarbībā mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādē. Darbam ir šāda struktūra: ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, izmantotas literatūras un citu avotu saraksts un pielikumi. Pētījumam ir 45 lpp., 9 tabulas, 2 attēli, 29 literatūras vienības, 4 pielikumi. Ievadā aktualizēta nepieciešamība latviešu valodas apguves sekmēšana 5 – 6 gadīgiem bērniem. Pētījumam tika izvirzīts mērķis: pētīt 5 – 6 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas integrētas nodarbības. Darbam ir divas daļas. Pirmajā daļā analizēta literatūra par latviešu valodas apguve 5-6 gadīgiem bērniem un integrētas nodarbības būtību, par latviešu valodas apguves prasībām un apzināts latviešu apguves sekmēšanas saturs. Ir izstrādāti kritēriji un rādītāji latviešu valodas apguves prasmēm mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādē. Izmantojot pētītās metodikas, empīriskajā daļā tiks noteikts 5-6 gadīgu bērnu latviešu valodas līmenis, izveidots sekmēšanas saturs, veikta pedagoģiska darbība integrētā nodarbībā. Un pārbaudītas latviešu valodas prasmes 5-6 gadīgiem bērniem. Ir izstrādāti ieteikumi vecākiem bērnu valodas prasmju sekmēšanai. Pētījumam izvirzītā hipotēze tika pārbaudīta un apstiprināta. Atslēgas vārdi: latviešu valodas apguves sekmēšana, 5 – 6 gadīgiem bērniem, integrēta nodarbība, mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestāde. The author is Aleksandra Basha Study subject Promotion of Promotion of the Latvian language in the 5 - 6-year-old children’s integrated work in the minority pre – school educational institution. The work was following structure: introduction, two chapters with subdivisions, conclusions, list of references and other sources used and appendices. The study has 45 pages, 9 tables, 2 pictures, 29 literary units, 4 attachments. In the introduction, the necessity of promoting the acquisition of the Latvian language for children aged 5 to 6 is highlighted. The aim of the study was to study integrated lessons for the enrichment of children 5 to 6 years of age. The work has two parts. The first part analyzes the literature on the acquisition of the Latvian language for children aged 5-6 and the essence of the integrated lesson, the requirements for the acquisition of the Latvian language and the deliberate content of promoting the acquisition of Latvian. Criteria and indicators for Latvian language acquisition at minority pre-school establishments have been developed. Using the methodologies studied, the Latvian language of children aged 5 to 6 will be determined in the empirical part, the content of promotions will be established, the pedagogical activity is carried out in the integrated lessons. And tested Latvian language skills for 5-6-year old’s. Recommendations for parents to promote the language skills of the child have been developed. The research hypothesis was tested and approved. Keywords: promoting the learning of the Latvian language, children aged 5 to 6, an integrated lesson, a minority pre-school educational institution.