Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorSavenkova, Natālija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:21Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68086
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45951
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts uz tēmu: ”Mīlestība, kā bērna emocionālas dzīves fenomens”. Darba autore ir Natālija Savenkova, darba vadītāja Valentīna Romenkova. Pētījuma aktualitāti noteica apstāklis, kā bērnu audzināšanai jābalstās tikai uz mīlestību un cieņu pret bērna, un tikai tad mēs varēsim izaudzināt drošu, pašpārliecināto un harmoniski attīstītu personību. Pētījuma mērķis: noteikt mīlestības nozīmi bērna emocionālā dzīvē. Pētījums sastādīts no 2 dalām teorētiskas un empīriskas. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi: kas ir pozitīva audzināšana gan no vecāku, gan no pedagogu puses, kas nozīme audzināt bērnu ar mīlestību, bija analizētas arī tautasdziesmas, no tam mēs uzzinājām uz kādam vērtībām bija orientēta mūsu senču bērnu audzināšana. Bija analizēti tādi jautājumi, kā pareizi audzināt ne tikai veselus bērnus ,bet arī bērnus ar veselības problēmām. Teorētiskajā daļā bija izmantoti gan latviešu, gan krievu, gan ārzemju izcilu pedagogu un psihologu raksti un publikācijas, piemēram tādu. Kā E.Fromms, Ušinskis, Suhomlinskis, Vecgrave, Gustavsons, Smits un t.t. kuros stāstīts par bērna pozitīvo audzināšanu. Darba empīriskajā daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, pētījuma plāns, aptauja, anketēšana un rezultātu analīze. Šajā daļā pētīti 5,-7.gadu vecuma bērni un viņas vecāki. Autore veikusi vecāku anketēšanu un bērnu aptāuju.no kura bija noskaidrots, kā izpaužas vecāku mīlestība pret bērnu reālajā emocionālajā dzīvē, kā izjūt to bērni un viņas vecāki bērnībā. Pētnieciskajā darba daļā nobeigumā autore izstrādājusi secinājumus un priekšlikumus vecākiem, kuri palīdzēs dziļāk uzzināt savu bērnu, labāk viņu izprast, atrast ar viņu kopējo valodu, izdarīt tā lai bērnu varētu pilnīgi vecākiem uzticieties un pateicoties tam veidot savstarpējas pozitīvas attiecības. Arī priekšlikumi pedagogiem un pie iestādei, kā viņi varēs palīdzēt vecākiem saņemt vairāk informāciju uz doto tēmu, organizēt savu darbību lai tie redzēja uz pedagoga piemēra ,ka pareizi audzināt bērnu pozitīvā virzienā. Atslēgas vārdi: Vecāku mīlestība, humānā bērnu audzināšana, pedagoga cieņa pret bērnu, tautasdziesmas, bērni ar īpašam vajadzībām nedalāma daļa mūsu sabiedrības. Darba apjoms. 76llp., 9attēli, 29 literatūra avoti, 28 pielikumi.
dc.description.abstractThe topic of the qualification thesis is “Love as a phenomenon in the emotional life of a child”. The author of the thesis is Natalia Savenkova (Natālija Savenokav), thesis advisor: Valentina Romenkova (Valentīna Romenkova). The research is topical because the child-raising process should be based only on love and respect towards the child, and that is the only way to raise a secure, confident and harmoniously developed personality. The aim of the research: to determine the importance of love in the emotional life of a child. The research consists of two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part, the following issues are analysed: what is positive child-raising both from parents and teachers, what is the meaning of raising a child with love; folk songs are analysed to find out our ancestors’ values regarding child-raising. The thesis analysed issues related not only to healthy children but also to children with health problems. Articles and publications from great Latvian, Russian and foreign teachers and psychologists (e.g. Fromm, Usinskis, Suhomlinskis, Vecgrave, Gustavson, Smith etc.) about positive child-raising were used in the theoretical part. The empirical part includes a description of methodology, research plan, survey, questionnaire, and a result analysis. In this part, children aged 5 to 7 as well as their parents were researched. The author has carried out a questionnaire with the parents and surveyed the children. In the research, it was found out how the love of parents towards their children is shown in real emotional life, how children and their parents in their childhood experience it. The last part of the research provides conclusions and suggestions for parents to help them understand and get to know their child better, to find a common language with them, to ensure complete trust between child and parent, and thus create a mutually positive relationship. It also includes recommendations for teachers and pre-schools, allowing them to help the parents to acquire more information about the topic, and to organize their operation to see how to raise a child in a positive way, taking into account examples from teachers. Keywords: parental love, humane child-raising, respect from teachers towards children, children with special needs – inseparable part of our society. The thesis includes 76 pages, 9 figures, 29 literature sources, 28 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectVecāku mīlestība
dc.subjecthumānā bērnu audzināšana
dc.subjectpedagoga cieņa pret bērnu
dc.subjecttautasdziesmas
dc.titleMīlestība, kā bērna emocionālas dzīves fenomens
dc.title.alternativeLove as a phenomenon in the emotional life of a child
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record