Mācīšanās lietpratībai
Autor
Oliņa, Zane
France, Ilze
Čakāne, Līga
Pestovs, Pāvels
Bērtule, Dace
Volkinšteine, Jeļena
Lāce, Gunta
Dudareva, Inese
Logins, Jāzeps
Butkēviča, Anete
Namsone, Dace
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Grāmatā atklāta kompetences jēdziena būtība, aplūkota mācīšanās iedziļinoties un
mācīšanās paradigmas pakāpeniska maiņa skolu praksē. Atsegtas kompetences kā
kompleksa snieguma vērtēšanas iespējas. Analizēts jau esošo valsts līmeņa pārbaudes
darbu potenciāls mērīt kompleksu sniegumu, ieviest formatīvo vērtēšanu regulārā
skolu praksē. Analizētas skolotājiem nepieciešamās prasmes šādas pieejas īstenošanā,
iespēja mērīt skolotāju prasmes mācīšanās vajadzību apzināšanā un būvēt atbilstošu
ilgtermiņa praksē balstītu skolotāju mācīšanos un inovāciju pārnesi skolā un starp
skolām. Aplūkota digitālās pratības attīstīšanas nepieciešamība un informācijas tehnoloģiju iespējas snieguma vērtēšanā. Autori analizē esošo situāciju, salīdzinot to ar citu valstu pieredzi un pētījumu datiem, parāda piemērus, kā šīs pārmaiņas pakāpeniski ienāk skolu praksē, un apzina turpmāk veicamos soļus. Grāmata adresēta izglītības
pētniekiem, skolu vadītājiem, skolotājiem, studentiem – lasītājiem, kas ir ieinteresēti
iedziļināties valstī izglītības jomā notiekošo pārmaiņu būtībā.