Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorGanža, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-01-02T09:07:10Z
dc.date.available2019-01-02T09:07:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67765
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45960
dc.description.abstractDarba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanu literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām, kurās ir iekļautas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā ir aplūkotas un apkopotas pedagogu, filozofu un psihologu atziņas par radošumu, tika pētīti radošuma veidošanās nosacījumi vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, sniegts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums un pētīti literārie darbi kā radošuma atraisītāji un sekmētāji. Pirmsskolas vecums ir viens no svarīgākiem attīstības posmiem, kurā var sekmīgi attīstīt radošās spējas, jo šajā vecumā bērni ārkārtīgi ziņkārīgi, viņiem ir milzīga vēlme izzināt apkārtējo pasauli. Bērnu literatūra – tā ir apkārtējās pasaules apguves skola, kura, izraisot pārdzīvojumu, pirmsskolas vecuma bērniem sekmē pieredzes paplašināšanu, bagātina emocionālo pasauli, sniedz jaunas zināšanas un dod iespēju vispusīgi attīstīties. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmas grupas bērnu radošuma raksturojums pētījuma sākumā un beigās, izstrādāti radošās darbības vērtēšanas kritēriji. Ir atspoguļota pētījuma gaita – bērnu iepazīstināšana ar literārajiem darbiem, atspoguļotas sarunas un bērnu radošie darbi, veikta to analīze un izdarīti secinājumi. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: literārie darbi sekmē bērna radošo darbību tad, ja tie ir izvēlēti atbilstoši bērna attīstības pakāpei, interesēm, situācijai, pieredzei, ja tiek atbalstīta bērna radošā pašizpausme un ja tiek nodrošināta atbilstoša materiālā bāze. Izstrādātā darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 3 tabulas, 32 attēli, secinājumi, izmantotā literatūra un informācijas avoti (no kuriem 11 ir svešvalodas avoti) un 3 pielikumi. Darba apjoms ir 87 lpp. Atslēgas vārdi: radošums, vecākais pirmsskolas vecums, iztēle, literārie darbi, pašizpausme.
dc.description.abstractResearch Theme: Promotion of creative skills development through the foundations of literacy focusing on the eldest children of pre-school age. Research Objectives: to research promotion of creative skills development through the foundations of literature focusing on the eldest children of pre-school age. The assignments consists of two parts that include multiple chapters. The theoretical part includes summarized pedagogical, philosophical and physiological reviews about creativity. The conditions of creative skills development of the eldest children if pre-school age have been researched. Psychological characteristics of the eldest pre-school age children have been provided. Literature have been researched as a tool for creative skills development and as facilitator. Pre- school age is one of the most important developmental stages when creative skills can be successfully developed as at this age children are extremely curious, and they have tremendous will to learn about the world around them. Children literature - is a foundation that provides learning opportunities about their environments and while extending on their learning, provides experiences and encounters for the children of pre-school age. It also helps to develop their emotional skills and provides holistic development opportunities. In the empirical part the methodological research explanation is provided. The creative characteristics of the researched group of children at the beginning and at the end of the research process has been provided. The evaluation criteria of creative skills development have been created. During the research process the reflections on the introduction of children literature have been provided. Reflections on children conversations and creative work have been provided. They have been analyzed and summarized. The hypothesis that had been put forward has been proved during the research process: the literature is contributing to the child’s creative development when it is selected according to the level of child’s developmental stage, his interests, and experiences and when child’s creative self-expressions are supported and if adequate material resources are provided. The structure of the research work has been developed: introduction, two parts, 32 illustrations, 3 tables, conclusions, bibliography and information resources (11 from them are foreign language resources) and 3 attachments. The research work contains 87 pp. Keywords: creativity, eldest pre-school age, imagination, literature, self-expression.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectiztēle
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectpašizpausme
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativePromotion of creative skills development through the foundations of literature, focusing on the eldest children of pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record