Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stājas nostiprināšana sporta nodarbībās
Author
Priedoliņa, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma. Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stājas nostiprināšana sporta nodarbībās. Bakalaura darba autors. Anda Priedoliņa. Bakalaura darba mērķis. Teorētiski analizēt un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stājas sekmēšanas iespējas sporta nodarbībās. Bakalaura darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par stāju un vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību. 2.Izzināt sporta nodarbību struktūru, saturu un stājas nostiprināšanas iespējas tajās. 3.Pētīt stājas sekmēšanas iespējas sporta nodarbībās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Bakalaura darba saturs. Darbs sastāv no 2 daļām –teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā daļā tika analizēta literatūra par stāju un tas veidiem, stājas ietekmi uz bērna veselību un attīstību, 6-7 gadu vecu bērnu attīstības raksturojums, sporta nodarbības nozīme stājas sekmēšanā, fizisko aktivitāšu analizēšana, ar kuru palīdzību var nostiprināt stāju. Empīriskajā daļā tika novērota 10 vecākā pirmsskolas vecuma grupas bērnu stāja un izstrādāti vingrinājuma kompleksi, kas uzlabotu un novērstu novērotos stājas traucējumus. Veiktas pārrunas ar bērniem par viņu vēlamajām aktivitātēm sporta nodarbībā, lai nodarbības padarītu interesantākas un saistošākas bērniem. Vecāku anketēšana par bērnu nodarbošanos un fiziskām aktivitātēm pēc pirmsskolas izglītības iestādes apmeklēšanas, lai noskaidrotu iespējamās problēmas, kas varētu atspoguļoties uz stājas steriotipa veidošanos. Pētījumā secināts, ka vecākā pirmskolas vecuma bērnu stājas nostiprināšana sporta nodarbībā būs veiksmīga, ja pedagogs novērtēs katra skolēna stāju un izveidos nepieciešamo vingrojumu kompleksu novērotajiem stājas traucējumiem, ņemot vērā bērna attīstības līmeni. Lai novērstu sājas traucējumus, ir nepieciešama iesaistīšanās arī no pirmsskolas izglītības iestādes personāla un bērnu vecākiem, kas sniegtu priekšstatu par stājas stereotipu veidošanos, jo stājas traucējumu profilakse var būt ilgstošs un sarežģīts process. Bakalaura darba apjoms 51 lpp. (bez pielikuma), iekļauti 12 attēli, 2 tabulas, 8 pielikumi. Darbā izmantoti 48 literatūras avoti, no kuriem 40 latviešu valodā, 8 svešvalodā. Atslēgas vārdi: sporta nodarbība, stājas nostiprināšana, vecākā pirmsskolas vecuma grupa. Bachelor Thesis Topic. Strengthening of posture, for the eldest preschool-children physical activity during lessons. Bachelor Thesis Author. Anda Priedoliņa. Bachelor Thesis Objective. Theoretically analyze and practically research the possibility to strengthen the posture of the oldest preschool children physical activity during lessons. Bachelor Thesis Tasks: 1.Analyze teaching and psychology scientist conclusions about posture and the oldest preschool children development. 2.Explore the structure and content of Physical Education and the possibilities of posture strengthening in them. 3.Study the posture strengthening possibilities during Physical Education for the oldest preschool children. Bachelor Thesis Content. The Thesis consists of 2 parts – the theoretical and empirical. The theoretical part consists of the analysis of literature on posture and its types, the posture’s influence on a child’s health and development, 6-7 year-old child characterization, the meaning of Physical Education for results in posture, and the analysis of physical activities with which posture can be strengthened. In the empirical part the posture of 10 older preschool age group children was observed and a set of exercises was developed, which would improve and eliminate the observed posture complications. Interviews with children have been conducted to understand their preferred activities in the Physical Education class in order to make the classes more interesting and binding for children. Also, parents were being surveyed about children’s occupation and physical activities after attending the preschool to identify the possible problems that may reflect on the development of posture. The study concludes that strengthening the position of children in the oldest preschool age group will be successful if the teacher evaluates every student’s posture and will create the necessary set of exercises for the observed posture complications, taking into consideration the development stage of the child. In order to prevent posture complications, there is also need of involvement from the staff of the preschool, as well as from the parents to give the idea of the development of posture stereotypes, since prevention of posture complications can be a lengthy and difficult process. Bachelor Thesis Volume. 51 pages. (without appendices), included 12 pictures, 2 tables, 8 appendices. 48 literature sources have been used in the Thesis, from which 40 are in Latvian and 8 in a foreign language. Keywords: Physical Education, posture strengthening, oldest preschool age group.