Kustību rotaļas kā saskarsmes veidošanas līdzeklis sporta nodarbībās sākumskolā
Author
Girko, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Direktorenko, Irina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Nadežda Girko. Bakalaura darba nosaukums: „Kustību rotaļas kā saskarsmes prasmju veidošanās līdzeklis sporta nodarbībās sākumskolā”. Darba mērķis: izzināt saskarsmes prasmju attīstību veicinošus faktorus kustību rotaļās sporta nodarbībās sākumskolā. Darba uzdevumi: 1.Izzināt un analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pētāmo problēmu; 2.Noskaidrot saskarsmes jēdziena būtību; 3.Analizēt saskarsmes prasmes un izpētīt saskarsmes struktūru; 4.Veikt empīrisko pētījumu sākumskolā. Darba pirmajā nodaļā ir apkopota literatūra par saskarsmes būtību, saskarsmes jēdzienu, saskarsmes veidiem, saskarsmes prasmēm un saskarsmes struktūru dažādu autoru teorijās. Otrajā nodaļā tiek analizētas kustību rotaļu izmantošanas iespējas sākumskolā, kustību rotaļu raksturojums, ka arī kustību rotaļas sporta nodarbībās. Trešajā nodaļā ir empīriskais pētījums. Tika izmantotas tādas empīriskās pētījuma metodes, kā pedagoģiskā novērošana, anketēšana skolēniem, skolēnu darbības analīze, izmēģinājuma darbs. Tas deva iespēju darba autorei analizēt un noteikt skolēnu saskarsmes veiksmes un grūtības nodarbību laikā, rast iespējas veicināt skolēnu saskarsmes prasmju veidošanās, noteikt izmaiņas saskarsmes prasmju līmeņos. Tika pārbaudīta un apstiprināta izvirzītā hipotēze par to, ka skolēnu saskarsmes veidošanās kustību rotaļās notiks sekmīgi, ja 1) skolotājs atlasīs atbilstošas kustību rotaļas skolēnu vecumposmam un interesēm; 2) skolotājs veido labvēlīgo vidi sporta nodarbībās. Bakalaura darbs sastāv no anotācijas latviešu valodā, anotācijas krievu valodā, satura rādītāja, ievada, 3 nodaļām un 7 apakšnodaļām, rekomendācijām un secinājumiem. Darba apjoms: 53 lappuses, bakalaura darbā tika izmantoti 44 avoti, no tiem: 36 latviešu valodā, 8 krievu valodā, 11 attēli, 4 tabulas un 3 pielikumi. The author: N.Girko The title of the BA paper is “Movement games during sports lessons as a means of forming communication skills in primary school”. The aim of BA paper: to investigate the factors facilitating the development of communication skills applying movement games during sports lessons in primary school. The objectives of BA paper: 1.investigate pedagogical as well as psychological literature concerning the problem being studied 2.identify the essence of communication 3.analyze communication skills and investigate its structure 4.conduct empirical research in primary school The first part of the research summarizes the literature on the essence of communication, the notion of communication, communication types, communication skills and structure in the theories by various authors. The second part analyzes the opportunities of using movement games in primary school, the characteristics of movement games as well as the usage of movement games during sports lessons. The third part is an empirical research. Such methods as pedagogical observation, students’ questionnaires, students’ activity analysis, testing work were used in this part. This enabled the author of the given research to analyze and identify students’ success as well as difficulties in communication during sports lessons, find apportunities to facilitate the development of students’ communication skills, reveal any changes on communication skills levels. The hypothesis that the development of students’ communication skills will be successful during sports lessons if 1) a teacher picks up movement games according to students’ age and interests was checked 2) a teacher creates favourable atmosphere during sports lessons and confirmed. BA paper consists of the abstract in Latvian, the abstract in Russian, the contents, the introduction, 3 parts and 7 chapters, recommendations and conclusions. The volume of BA paper: 53 page, 44 sources were used in the research (36 in Latvian, 8 in Russian), 11 pictures, 4 tables, 3 appendices.