• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ārstniecības specialitātes ārzemju studentu profesionālās latviešu valodas kompetences veidošanās

Thumbnail
View/Open
17057-Inta_Lismane_2011.pdf (2.749Mb)
Author
Līsmane, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Čehlova, Zoja
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
„Ārstniecības specialitātes ārzemju studentu profesionālās latviešu valodas kompetences veidošanās” Anotācija Latviešu valodas kā svešvalodas apguvei trūkst teorētiski pamatotu, praksē pārbaudītu mūsdienīgu studiju modeļu un atbilstošu mācību līdzekļu. Pētījumā tiek atklāta pretrunu starp studentu profesionālās latviešu valodas kompetences teorētisko līmeni un spēju lietot valodu profesionālās saskarsmes vidē. Pastāv neatbilstība studiju programmas nodrošinājumā: studijas notiek angļu valodā, turpretī komunikācija ar pacientu Latvijas slimnīcās studiju prakses un rezidentūras laikā var norisināties galvenokārt latviešu valodā, kā rezultātā ārvalstu studenti bieži izjūt diskomfortu, jo savu profesionālo kompetenci latviešu valodas vidē var apliecināt tikai 15% - 20% topošo speciālistu. Promocijas darbā • analizēti ārvalstu studentu profesionālās latviešu valodas kompetences veidošanās teorētiskie pamati; • raksturotas saskarsmes īpatnības un valodas barjeru pārvarēšanas iespējas studiju procesā un profesionālajā darbībā; • veikta ārstniecības specialitātes ārzemju studentu valodu apguves pieredzes analīze, raksturota valodas apguves un lietošanas motivācija; • latviešu valodas kā svešvalodas studiju organizācijas principi, balstoties uz procesuālo modeli. Pētījumā apkopotais faktiskais materiāls veido metodoloģisko un metodisko pamatu latviešu valodas kā profesionālās svešvalodas docēšanas pilnveidei, izmantojams dažādu nozaru latviešu valodas kā svešvalodas metodikas pilnveidošanai un kvalitatīvu mācību līdzekļu radīšanai.
 
 
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4597
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV