Latvijas apdrošināšanas tirgus struktūras, dinamikas analīze un attīstības potenciāla izpēte
Author
Maurītis, Andis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Bule, Larisa
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pieaugot iedzīvotāju finanšu pratības līmenim, uzlabojoties iedzīvotāju maksātspējai, kā arī attīstoties saistīto produktu un pakalpojumu tirgiem, tiek sekmēta attīstība arī apdrošināšanas tirgū, tajā skaitā, noteiktos apdrošināšanas produktu segmentos piedzīvojot īpaši strauju izaugsmi. Bakalaura darba tēma ir „Latvijas apdrošināšanas tirgus struktūras, dinamikas analīze un attīstības potenciāla izpēte” un mērķis ir, balstoties izveidoto apdrošināšanas teorētisko bāzi, Latvijas apdrošināšanas tirgus uzkrātajiem datiem, atklātajiem apdrošināšanas produktu un tirgus attīstības virzieniem, noteikt Latvijas apdrošināšanas tirgus nākotnes attīstības potenciālu. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka Latvijas apdrošināšanas tirgus turpinās augt, iezīmējot atšķirīgus attīstības virzienus produktu segmentos. Atslēgvārdi: apdrošināšana, Latvijas apdrošināšanas tirgus, parakstītās bruto prēmijas, izmaksātās bruto atlīdzības, prognozēšana As the financial literacy level of the population grows, the solvency of the population improves and the market of related products and services is being developed, the development of the insurance market is also being promoted, including particularly rapid growth in certain segments of insurance products. The theme of the bachelor's thesis is “Analysis of the structure, dynamics and development potential of the Latvian insurance market” and the aim is to determine the future development potential of the Latvian insurance market based on the established insurance theoretical base, accumulated data of the Latvian insurance market, open insurance product and market development directions. As a result of the research it is concluded that the Latvian insurance market will continue to grow, marking different development directions in product segments. Keywords: insurance, Latvian insurance market, gross premiums written, gross claims paid, forecasting