• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rietumu Bankas labdarības fonda komunikācijas analīze 2018. gadā

Thumbnail
View/Open
309-68527-Ozolina_Kristine_ko15006.pdf (1.752Mb)
Author
Ozoliņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba ‘’Rietumu Bankas labdarības fonda komunikācijas analīze 2018. gadā” pētījuma problēma ir fakts, ka Rietumu Bankas labdarības fonds nenodarbojas ar sevis reklamēšanu, kā rezultātā līdz sabiedrībai var nenonākt informācija par sniegtajām iespējām. Darba mērķis ir izpētīt kādās platformās un kādu informāciju Rietumu Banka pauž par savu fondu, vai fondam ir kāda komunikācijas problēma, kuru uzlabot. Darbā izmantotas Dž. Gruniga sabiedrisko attiecību teorija, T. Borčera masu komunikācijas teorija un Dž. Homansa sociālās apmaiņas teorija. Pētījumā tika noskaidrots, ka fonds izmanto vairākas komunikācijas platformas ar mērķi informēt. Tomēr fondam būtu jānodarbojas ar aktīvāku komunikāciju caur mediju kanāliem. Atslēgas vārdi: Rietumu Bankas labdarības fonds, labdarība, komunikācija, sabiedrība.
 
The problem of “Communication analysis of the Rietumu Bank charity fund in 2018” is the fact that the charity fund of Rietumu Bank is not engaged in self-promotion, which may result in the company not being informed about the opportunities provided. The goal is to explore on what platforms and what information Rietumu Banka expresses about it’s fund or whether the fund has any communication problem to improve. To work uses J. Gruniga Public Relations Theory, T. Borcher's Mass Communication Theory and J. Homan's social exchange theory. The study found that the fund uses several communication platforms to inform. How-ever, the fund should deal with more active communication through media channels. Keywords: Rietumu Bank charity fund, charity, communication, society.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46172
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV