Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Marita
dc.contributor.authorBērziņa, Paula Elīza
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-05T02:02:04Z
dc.date.available2019-02-05T02:02:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68538
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46180
dc.description.abstractBakalaura tēma ir “Logotipu semiotiskā analīze un auditorijas uztveres pētījums. 2018. gada Latvijas mīlētāko zīmolu topa piemērs”. Darbā gaitā tika atlasīti 50 zīmolu logotipi, kuriem tika veikta semiotiskā analīze, kā arī tie tika izmantoti auditorijas uztveres pētījumā. Darba teorētiskajā daļā tika aplūkota logotipu vēsture, izcelsme kā arī to veidi. Tika aplūkota arī semiotika un iespējamie zīmju uztveršanas veidi, kā arī zīmju iedalījums pēc to nozīmes. Darba metodoloģiskajā un arī empīriskajā daļā, ir aplūkotas un pielietotas tādas pētniecības metodes kā semiotiskā analīze, interneta aptauja, fokusgrupas diskusija un intervija. Darba mērķis ir noskaidrot kā cilvēki uztver zīmolu logotipus, kā arī kādi faktori un elementi auditorijai šķiet svarīgi logotipos. Pētījuma rezultāti liecina, ka logotipiem ir svarīga vieta zīmola identitātes veidošanā, kā arī cilvēku ikdienas dzīves atvieglošanā attiecībā uz preču izvēli un iegādi. To izskata izstrāde ir būtiska, lai pievērstu mērķauditorijas uzmanību un veidotu atšķirības ar citiem preču un pakalpojumu tirgotājiem. Atslēgas vārdi: logotips, semiotiskā analīze, Latvijas mīlētāko zīmolu tops, auditorija, uztvere.
dc.description.abstractThe title of the bachelors’ thesis is “Semiotic analysis of logotypes and research on the audiences' perception. Example of Latvia's favorite brand top of 2018”. To perform the semiotic analysis, 50 brand logotypes were selected and used in the research of audience perception. The theoretical part summarizes history and origins of logotypes and gives clearer view of their classification. The basics of semiotics were also reviewed as well as many ways of approaching, percepting and interpreting signs. The methodology part and empirical part of the research describe and apply methods like semiotic analysis, internet survey, focus group discussion and interview. The purpose of this research is to discover how people perceive logotypes and to determine factors and elements, relevant and important for the audience. The results of the research allow to conclude that logotypes are an essential part of the brands’ identity as well as a necessary tool to make people’s decisions easier when it comes to selecting and purchasing products. The design and overall visual appearance is fundamental to gain target audiences’ attention and create a distinction from all the other brands and sellers. Keywords: logotype, semiotic analysis, Latvia's favorite brand top, audience, perception.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectlogotips
dc.subjectsemiotiskā analīze
dc.subjectLatvijas mīlētāko zīmolu tops
dc.subjectauditorija
dc.subjectuztvere
dc.titleLogotipu semiotiskā analīze un auditorijas uztveres pētījums. 2018. gada Latvijas mīlētāko zīmolu topa piemērs
dc.title.alternativeSemiotic analysis of logotypes and research of the audiences' perception. Example of Latvia's favorite brand top of 2018
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record