• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadus vecu bērnu tikumiskā audzināšana pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-68108-Biseniece_Signe_sb16048.pdf (859.8Kb)
Author
Biseniece, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „4-5 gadus vecu bērnu tikumiskā audzināšana pirmsskolas izglītības iestādē”. Šajā darbā var iepazīties ar tikumiskās audzināšanas jēdzienu un būtību, 4-5 gadus vecu bērnu personības attīstības likumsakarībām, kā arī tiek aprakstīta bērnu tikumiskā audzināšana ģimenē un pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba empīriskās daļas mērķis ir izpētīt 4-5 gadus vecu bērnu būtiskākos izkopjamos tikumus lomu sižeta rotaļā pirmsskolas izglītības iestādē. Tiek piedāvāts pētījums un anketēšana, kurā autore vēro bērnu tikumsikās rīcības izpausmes rotaļā un tikumsikās audzināšanas procesu pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbs satur 5 nodaļas 14 apakšnodaļas, 42 lappuses, kā arī 9 tabulas un 2 attēlus. Atslēgvārdi: Bērnu personības attīstība, audzināšana, tikumiskā audzināšana, ģimene, pedagoga kompetence, būtiskākie izkopjamie tikumi pirmsskolas izglītības iestādē.
 
The subject of the qualification work is “The moral upbringing of 4-5-year-olds in a pre-primary education institution”. This work is open to the concept and nature of moral parenting, the personality development relationship of 4-5-year-olds, as well as the teaching of children in a family and a pre-primary education institution. The empirical part of the qualification work aims to explore the essential healing virtues of 4-5-year-old children in the role of the plot in the pre-primary educational establishment. A study and sociological inquiry was made, in which the author watches the child in the playing of the social activities and the process of parenting in the institution of pre-primary education. The qualification work contains 5 chapters and 14 sub-chapters, 42 pages, 9 tables and 2 images. Keywords: Child personality development, parenting, moral parenting, family, teacher competence, essential learning virtues in a pre-primary education institution
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46187
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV