Spējīgu skolēnu patstāvīgas mācīšanās kompetences veicināšana angļu valodas stundās pamatskolā 8.klasē
Автор
Reisa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Liepa, Diāna
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba autore: Inese Reisa. Diplomdarba nosaukums: Spējīgu skolēnu patstāvīgas mācīšanās kompetences veicināšana angļu valodas stundās pamatskolā 8.klasē. Darbā tiek pētīta skolēnu patstāvīgās mācīšanās kompetence un tās pilnveides iespējas angļu valodas apguvē 8.klašu skolēniem. Pētījums veikts Kuldīgas 2.vidusskolā ar mērķi teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt nosacījumus patstāvīgas mācīšanās kompetences sekmēšanai darbā ar spējīgiem skolēniem. Pētījuma teorētiskās daļas 1.nodaļā formulēta patstāvīgas mācīšanās kompetences un mācīšanās spēju būtība. 2.nodaļā noteikti kritēriji patstāvīgas mācīšanās kompetencei 8. klasē, 3.nodaļā raksturotas patstāvīgas mācīšanās kompetences sekmēšanas iespējas, savukārt empīriskajā daļā analizēta pedagoģiskā pieredze ar mērķi izvērtēt, kā patstāvīgā darbība sekmē skolēnu angļu valodas apguvi, kā arī izstrādāt ieteikumus pedagogiem skolēnu patstāvīgas mācīšanās kompetences veicināšanai. Pētījuma gaitā secināts, ka galvenie nosacījumi jauniešu mācīšanās spēju pilnveidošanai un līdz ar to arī panākumiem, vieglām un interesantām svešvalodu mācībām ir ne tikai iedzimtās valodu spējas, kuru nozīmi nevar noliegt, bet arī motivācija, savu iespēju apzināšana, spēja izveidot saikni starp jaunām un jau esošām zināšanām, spēja apzināties mācību priekšmeta nozīmi savā dzīvē, spēja pašam plānot, organizēt un vadīt savu mācību procesu. Pētījums kopumā izklāstīts uz 51 lpp., tajā iekļautas 4 tabulas un 7 attēli. Darbā izmantoti 32 literatūras un citi avoti, ir 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: patstāvīgas mācīšanās kompetence, pašregulēta mācīšanās, mācīšanās spējas. Diploma work author: Inese Reisa. Diploma work title: Promotion of self-regulated learning competence of gifted students in English at elementary school at grade 8. Diploma work deals with the competence of the students’ self-study and the possibilities for its improvement in the English language lessons for the 8th grade students. The study took place in Secondary School No. 2 in Kuldiga with the aim of substantiating and practically testing the conditions for the promotion of self-study competence of gifted students. In the first chapter of the theoretical part of the research is described the essence of self-regulated learning competence and learning abilities. Chapter 2 defines the criteria for self-regulated learning competence in grade 8, Chapter 3 describes the possibilities for promoting self-regulated learning competence, while the empirical part analyzes pedagogical experience with the aim of assessing how self-study contributes to the acquisition of English, as well as to develop recommendations for teachers to promote students' self-regulated learning competence. The study concludes that the main conditions for the development of young people's learning abilities and, consequently, for success, easy and interesting foreign language learning are not only the inherent language abilities, the importance of which can not be denied, but also the motivation, the identification of their possibilities, the ability to establish a link between new and existing knowledge, the ability to recognize the importance of the subject in their lives, the ability to plan, organize and manage their own learning process. The study is summarized on 51 pages, it contains 4 tables and 7 pictures. The diploma work includes 32 literature and other sources, there are 2 appendixes. Keywords: self-study learning competence, self-regulated learning, learning abilities.