6.klases skolēnu fonētisko prasmju attīstība krievu valodas kā svešvalodas stundās, izmantojot kinematogrāfiskos materiālus
Autor
Strautiņa, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Strautiņa Solvita 6.klases skolēnu fonētisko prasmju attīstība krievu valodas kā svešvalodas stundās, izmantojot kinematogrāfiskos materiālus: Diplomdarbs/ S. Strautiņa, M. Gavriļina.- Rīga: LU, PPMF. 2018. – 67 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 67 lpp., tajā iekļauti 14 attēli. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti 14 avoti latviešu valodā un 10 avoti krievu valodā. Darbam pievienoti septiņi pielikumi. Pētījuma mērķis ir analizēt kinematogrāfiskā materiāla lomu un didaktiskās iespējas 6. klases skolēnu fonētisko prasmju attīstībā krievu valodas kā svešvalodas stundās. Pirmajā daļā tiek analizēta fonētisko prasmju nozīme svešvalodas apguvē. Otrajā daļā tiek apskatītas dažādas metodes, ar kuru palīdzību visefektīvāk var apgūt fonētiskās prasmes, uzsverot kinematogrāfisko materiālu nozīme un ietekmi uz šo prasmju pilnveidi. Trešajā daļā, balstoties uz iepriekš apskatītajām teorētiskajām nostādnē, tiek veikta izmēģinājumdarbība, kurā tiek pielietotas vairākas fonētisko prasmju attīstošas metodes ar kinematogrāfiskā materiāla aprobāciju. Nozīmīgākais pētījuma secinājums ir balstīts uz skolēnu prasmju uzlabojumu fonētikā ar kinematogrāfiskā kā didaktiskā materiāla izmantošanu krievu valodas kā svešvalodas stundās. Papildus fonētisko prasmju pilnveidei, skolēni attīstīja arī citas valodas komunikatīvās prasmes. Strautiņa S. Development of the phonetic skills of 6th grade students in Russian as a foreign language lessons using cinematographic materials: Diploma thesis/ S. Strautiņa, M. Gavriļina - Riga: LU, PPMF, 2018. – 67 pages. Diploma’s thesis is written in Latvian, it consists of introduction, three parts, conclusions and recommendations. Thesis volume is 67 pages, it includes 14 illustrations. Bibliography and references contains of 14 sources in Latvian and 10 sources in Russian. Diploma’s thesis has 7 annexes. The purpose of diploma’s thesis is to analyse the role of cinematographic material and didactic possibilities in the development of aural skills of 6th grade pupils in the classes of Russian as a foreign language. The first part analyses the importance of phonetic skills in foreign language learning. The second part examines the various methods by which the phonetic skills can be mastered most effectively, emphasizing the importance of cinematic materials and their impact on the development of these skills. In the third part, on the basis of the theoretical considerations discussed above, a pilot project is conducted in which a number of phonetic skill development methods are applied with the approbation of cinematographic material. The most important conclusion of the study is based on the improvement of students' skills in phonetics with the use of cinematographic as a didactic material in lessons of Russian as a foreign language. In addition to improving phonetic skills, pupils also developed other communicative skills of language.