Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorŠaķe, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-07T02:01:50Z
dc.date.available2019-02-07T02:01:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68176
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46201
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: “Sīkās motorikas vingrinājumu izmantošana logopēda darbā sākumskolā” Darba autore: Ilze Šaķe Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba saturs: 84 lappuses, 14 attēli, 16 tabulas, 9 pielikumi Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pamatot sīkās motorikas pilnveides iespējas un ietekmi uz valodas attīstību jaunāko klašu skolēniem. Pētījuma hipotēze: jaunāko klašu skolēniem valodas un runas traucējumi mazināsies ja: •tiks ievērotas bērnu individuālās un runas attīstības īpatnības, •tiks veikta koriģējoši attīstošā darbība papildus logopēda nodarbībās, •tiks pilnveidota sīkā motorika. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Pētījuma teorētiskajā daļā sniegts sākumskolas skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, īpašu uzmanību pievēršot valodas un runas traucējumiem sākumskolā kā arī sīkās motorikas attīstībai un nozīmei. Tiek analizēti sīkās motorikas attīstīšanas rotaļu un vingrinājumu izmantošanas veidi. Pētījuma empīriskajā daļā autore apraksta koriģējoši attīstošo darbību izstrādātajās papildus logopēda nodarbībās sākumskolas bērniem ar valodas un runas traucējumiem, kā arī analizē iegūtos rezultātus. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi logopēdiem un bērnu vecākiem. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Atslēgas vārdi: koriģējoši attīstošā darbība, sākumskola, sīkā motorika, valodas un runas traucējumi, vingrinājumi.
dc.description.abstractDiploma paper: “Fine motor skills exercises in speech therrapist's activities in elementary school” Author: Ilze Šaķe Supervisor: Mg. Paed. Egija Laganovska Diploma paper consists of: 84 pages, 14 figures, 16 tables, 9 appendices The aim of the paper is a theoretical research and empirical substantiation of fine motor skills improvement possibilities and its influence on language development for pupils of elementary school`s youngest classes. Hypothesis for research: language and speech disorders will decrease for primary class pupils when: • the peculiarities of children's individual speech development will be noticed, • the corrective developmental activity in speech therapist's lessons will be performed, • the fine motor skills will be improved. Diploma paper consists of 2 parts: theoretical and empirical. In theoretical part of research pedagogical psychological characterization of elementary school pupils is provided paying particular attention to language and speech disorders and fine motor skills development and significance. Uses of fine motor skills development plays and exercises is being analyzed. In empirical part of research developed additional corrective actions to speech therapist’s lessons for elementary school pupils and obtained results analysis are described by author. In conclusion recommendations for speech therapists and parents of children are described. Research results are summarized in figures and tables. Key words: corrective development activity, elementary school, language and speech disorders, fine motor skills, exercises.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.subjectsākumskola
dc.subjectsīkā motorika
dc.subjectvalodas un runas traucējumi
dc.subjectvingrinājumi
dc.titleSīkās motorikas vingrinājumu izmantošana logopēda darbā sākumskolā
dc.title.alternativeFine motor skills exercises in speech therrapist's activities in elementary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record