Vēstures un angļu valodas integrēta apguve 9.klasē
Author
Lapiņa-Irbe, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Globalizācija ir daļa no mūsu dzīves mūsdienas un tās nozīme tikai palielinās. Satura un valodas integrēta apguve ir plaši atzīta ne tikai Eiropā, bet arī visa pasaulē jau no 1990-tajiem gadiem. Satura un valodas integrēta apguve ir ļoti populāra, jo skolēniem arvien vairāk nepieciešama angļu valoda, lai turpinātu savas studijas. Viņiem niepieciešamas angļu valodas zināšanas akadēmiskā akademiskā līmeni, lai sekmīgi turpinātu studijas un saprast dažādus jēdzienus, ko lieto viņu izvēlētajā priekšmetā. Jēdzienus neapgūst angļu valodas stundās. Satura un valodas integrēta apguve nozīmē aktīvu starppriekšmetu saikni. Skolēni mācās angļu valodu ne tikai angļu valodas stundās, bet viņi izmanto angļu valodu, lai apgūtu citus priekšmetus. Tas palielina angļu valodas brīvu lietojumu. Pētījums notika Rīgas vakara (maiņu) vidusskolā. Tajā piedalījās divas 9. klases. Diplomdarba mērķis ir pētīt kā praktiski notiek satura un valodas integrēta apguve 9.klases vēstures stundās. Tika viektas dažādas aktivitātes un izstrādāti vēstures materiāli angļu valodā. Pētījuma beigās skolēni piedalījās aptaujā, kurā parādīja skolēnu attieksmi pret angļu valodas izmantošanu vēstures stundās. Pētījuma laikā tika novērots, ka satura un valodas integrēta apguve paaugstina skolēnu valodas prasmes. Diplomdarba autore vēlas turpināt angļu valodas un vēstures priekšmetu integrētu pasniegšanu. Globalization is a part of our life nowadays and the influence of this process on our lives only increases. Content and Language Integrated Learning has gained widespread acknowledgement in numerous education systems not only in Europe but also in other continents since its onset in the 1990s in Europe. Content-language integrated learning is very topical because students need English more and more in further studies or work life. They need English on the academic level; they have to know specific vocabularies which are related to their subject. These specific vocabularies are not acquired during the English lesson. CLIL means the active usage of cross-disciplinary skills. Students do not learn English in English lessons, but they are encouraged to use English during another lesson to acquire different subjects. It promotes English fluency. A case study was conducted in Riga Secondary Night –Shift school. It involved two classes of Grade 9. The aim of the Diploma Paper is to explore how History and English integrated teaching and learning process can be implemented and practiced in working with Grade 9 students. Different activities and materials were created and implemented during History lessons. Students filled the questionnaire at the end of the case study. The questionnaire shows students attitude and progress during CLIL implementation. The study has led to the conclusion that CLIL improves and develops students’ achievements, skills and competencies. The author of the Diploma Paper is motivated to continue the implementation of integrating History and English.