• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prezentācijas lai attīstītu vidusskolas skolēnu publiskās uzstāšanās prasmes

Thumbnail
View/Open
299-68252-Gulbe_Andra_ag17061.pdf (1.429Mb)
Author
Gulbe, Andra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
21. gadsimts prasa, lai ikviens būtu komunikabls un pašpārliecināts. Prezentācijas ir labs līdzeklis, uz ko balstīties situācijās, kad skolēni nejūtas pašpārliecināti uzstājoties. Diplomdarba tēma ir prezentācijas lai attīstītu vidusskolu audzēkņu publiskās uzstāšanās prasmes. Teorētiskā daļā ir aprakstīti vidusskolas skolēni 21. gadsimta skolā, viņu uzstāšanās prasmes, uzstāšanās prasmju attīstība prezentāciju laikā un prezentāciju daudzveidība. Praktiskajā daļā autore analizē anketas par prezentācijām kā vidusskolas audzēkņu uzstāšanās prasmju attīstītājām. Rezultāti liecina, ka studenti un angļu valodas skolotāji novērtē prezentācijas kā uzstāšanās prasmju attīstītājas. Pētījums apstiprināja, ka ir nepieciešams organizēt prezentācijas stundas.
 
21st century demands everyone to be communicative and self-confident. Presentations are a good tool in situations when students do not feel self-assured performing. The aim of the Diploma paper is to find out how presentations can develop secondary school students’ performance skills. The theoretical part deals with secondary school students in schools in 21st century, their performance skills, the development of performance skills during presentations and the diversity of presentations. In the practical part the author analyses questionnaires about presentations as developers of secondary school students’ performance skills. The results prove that students and English teachers appreciate presentations to develop the performance skills.The research has confirmed that it is necessary to organize presentation lessons.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46213
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV