Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorBorņakova, Margarita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:01:51Z
dc.date.available2019-02-09T02:01:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68148
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46242
dc.description.abstractDaiļliteratūras izmantošana 5 – 6 gadu vecu bērnu vārdu krājuma attīstībai Darba autore: Margarita Borņakova Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed., doc. Ilze Šūmane Diplomdarba mērķis: izpētīt daiļliteratūras izmantošanas iespējas 5 - 6 gadu vecu bērnu vārdu krājuma attīstības veicināšanai. Pētījumā izmantotas teorētisko literatūru analīze, pedagoģiskā novērošana, pirmsskolas skolotāju anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu statistiskā apstrāde metodes. Teorētiski tika apskatīti jautājumi par 5 – 6 gadu vecu bērnu runas un valodas attīstību, pētīta daiļliteratūras ietekme uz bērnu vārdu krājuma paplašināšanu, sniegts ieskats par metodikām, kas palīdz bagātinātināt bērnu vārdu krājumu, izmantojot daiļliteratūru. Empiriskajā daļā tika meklēta atbilde uz jauājumu: kādas ir daiļliteratūras izmantošanas iespējas 5 - 6 gadu vecu bērnu vārdu krājuma attīstības veicināšanai? Pētījuma laikā tika noteikts bērnu vārda krājuma attīstības līmenis, izstādātas materiālu kopas vārdu krājuma attīstībai, izmantojot daiļliteratūru. Pētījumā piedalījās 22 bērni. Pētījuma secinājumi liecina, ka ar daiļliteratūras palīdzību un izveidotām materiālu kopām, paaugstinās bērnu vārdu krājums. Atslēgas vārdi: 5 – 6 gadu veci bērni, vārdu krājuma attīstība, daiļliteratūra, pirmsskolas izglītības process.
dc.description.abstractUse of Literature for Enriching 5 - to- 6-year-old Children`s Vocabulary Author: Margarita Bornyakova Scientific Advisor: Dr.paed., doc. Ilze Shumane Aim of the Thesis: to study positive effects of use of literature for extending pre- schoolers` vocabulary The research is based on analysis of theoretical literature substantiated by pedagogical practice; it includes the results of junior school teachers` opinions poll, pedagogical testing, as well as description of the methods of statistical data processing. Theoretical review includes problems of speaking habits development of 5-to-6-year-old children; the effect of literature on extending children`s vocabulary has been studied ; teaching methods based on use of literature and helping to enrich children` word stock have been analyzed. The aim of the practical part is to answer the question: What are the benefits of use of literature for enlarging preschool children`s word stock? In the process of research, the children`s vocabulary was assessed; practical materials were worked out based on books for children and aimed at development of children`s word stock. 22 children were involved in the practical part of the research. The relults of the research prove that it is possible to extend children`s word stock leaning upon books for children and the worked out teaching materials. Key words: 5-to-6-year-old children, word stock extension, children`s literature, pre-school education process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject5 – 6 gadu veci bērni
dc.subjectvārdu krājuma attīstība
dc.subjectdaiļliteratūra
dc.subjectpirmsskolas izglītības process
dc.titleDaiļliteratūras izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu vādru krājuma attīstībai
dc.title.alternativeUse of Literature for Enriching Five-to-six-year-old Childern`s Vocabulary
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record