Show simple item record

dc.contributor.advisorAizporiete, Ineta
dc.contributor.authorKiščuka, Laila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:01:55Z
dc.date.available2019-02-09T02:01:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68167
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46247
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir pirkstu rotaļas kā līdzeklis sīkās motorikas attīstībā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Pamatojoties uz zinātniskā pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūrā pieejamiem pētījumiem un pētnieku atziņām, arvien vairāk sākumskolā mācības uzsāk bērni, kuriem ir problēmas kognitīvā attīstība, tieši saistībā ar rakstīšanas, zīmēšanas un lasīšanas prasmēm un tā pamatā ir roku, plaukstas sīkās motorikas vāja attīstība. 4 – 5 gadus vecu bērnu attīstībā dominē spēja visātrāk uztvert un pilnveidot kognitīvās prasmes, kas pēc tam tiks pielietotas visā skolas laikā un dzīvē un spēle ir viens no efektīvākajiem pedagoģiskajiem instrumentiem darbā ar šī vecuma bērniem. Pirkstu rotaļu izmantošana sīkās motorikas spēju attīstīšanai ir vērtīgs pedagoģisks instruments, jo tas tiek uztverts kā spēle, attīsta bērna ritma sajūtu, liek trenēt rokas un plaukstu motoriku, veicina redzes, dzirdes koordināciju, veicina vārdu atkārtošanu, skaņas un zilbju sadzirdēšanu un trenē bērnu atmiņu. Pētījuma mērķis ir sekmēt 4 – 5 gadus vecu bērnu sīkās muskulatūras attīstību pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot pirkstu rotaļas. Diplomdarbā ir 3 nodaļas un apakšnodaļas, kur pirmajā nodaļā autore analizē 4 – 5 gadus vecu bērnu psiholoģisko un fizisko attīstību un sīkās motorikas attīstību šajā vecumā. Otrajā nodaļā autore analizējot zinātniskos pētījumus un teorētisko literatūru apkopo pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par pirkstu rotaļu izmantošanu, organizāciju un metodiku. Savukārt, trešajā nodaļa, autore veic praktisku pētījumu par 4 – 5 gadus vecu bērnu sīkās motorikas izpēti pirmskolas izglītības iestādē, izmantojot pirkstu rotaļas. Pētījumā izmantotās metodes ir novērojums un pedagogu aptauja. Rezultāti parāda, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp bērnu sīkās motorikas spējām pirms un pēc pirkstu rotaļas izmantošanas. Pēc pirkstu rotaļas izmantošanas pieaug to bērnu skaits, kas uzdevumu spēj paveikt patstāvīgi, bez pedagoga palīdzības un atbalsta un samazinās uzdevuma izpildes laiks. Pedagogu aptaujas rezultāti parāda, ka viņi zina un attīsta sīkās motorikas spējas bērniem jau no 2 gadu vecuma un izmanto arī dažādas pirkstu rotaļas, valodas, mūzikas, vizuālās mākslas, matemātisko prasmju sekmīgākai apgūšanai. Diplomdarba teorētiskam pamatojumam autore balstās uz tādiem pētnieku, pedagoģisko un psiholoģisko teoriju autoriem kā G.Svence, Ž.Piažē, A.Baumane, Z. Anspoka, I. Ļevčenko, N. Kiseļova, Ken R.Vells, Berks, A. B Smits, A. Diamonds, un citi. Diplomdarbs darbs sastāv no 50 lapaspusēm, 10. attēliem un 6.pielikumiem. Atslēgvārdi: pirkstu rotaļas, sīkā motorika, pirmsskola.
dc.description.abstractThe topic of the diplom paper is finger games as a tool for little finger motorcycle 4 – 5 years old child. Based on research and researchers' findings in science pedagogical and psychological literature, more and more early childhood education is started by children with cognitive development problems, specifically in terms of writing, drawing and reading skills, and based on the weak development of hand, small palms. The development of children aged 4 – 5 years is dominated by the ability to capture and develop the cognitive skills most quickly, which will then be applied throughout the school life and life, and the game is one of the most effective pedagogical tools for working with children of this age. Using fingernails to develop small motor skills is a valuable pedagogical tool, as it is perceived as a game, develops the feeling of a child's rhythm, makes it possible to train the hands and wrists, stimulates vision, co-ordination of the hearing, promotes repetition of words, sounds and sounds of siblings, and trains children's memory. The aim of the research is to promote the development of small musculature of children aged 4 – 5 years old in a pre-school educational institution using finger games. The diplom paper has 3 chapters and subdivisions, where in the first chapter the author analyzes the psychological and physical development of children aged 4 – 5 years and the development of small motorcycles at this age. In the second chapter, the author analyzes scientific research and theoretical literature, summarizes pedagogical and psychological knowledge about the use of fingernails, organization and methodology. In his third chapter, the author carries out a practical study on the study of small motorcycles of children aged 4 – 5 years in a pre-school educational institution using finger games. The methods used in the study are observation and teacher surveys. The results show that there are statistically significant differences between child motor abilities before and after the use of finger play. After using the finger play, the number of children who can accomplish the task independently, without the help and support of the teacher, and the time of completion of the task, is increasing. The results of the teachers' survey show that they know and develop the abilities of motor skills for children from the age of 2 years and also use different fingerprints, languages, music, visual arts, and mathematical skills for successful learning. The author relies on the authors of such research, pedagogical and psychological theories as G.Svence, Ž.Piaže, A. Baumane, Z. Anspoka, I. Levčenko, N. Kiseļova, Ken R. Vells, Berks, A. B Smits, A. Diamonds, and others. The diplom paper consists of 50 pages, 10 pictures and 6 annexes. Keywords: finger games, little motorcycle, pre-school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpirkstu
dc.subjectrotaļas
dc.subjectsīkā
dc.subjectmotorika
dc.subjectpirmsskola
dc.titlePirkstu rotaļas kā līdzeklis sīkās motorikas attīstībā 4-5 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeFinger Games as a Tool for Little Finger Motorcycle 4-5 Years Old Child
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record