4-5 gadīgu bērnu ar dažādu dzimto valodu iekļaušanās veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Berga, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs veltīts tēmai par bērnu ar dažādu dzimto valodu iekļaušanās priekšnosacījumiem ar mērķi izpētīt bilingvālas izglītības pieeju un to izmantošanu pimsskolas izglītības iestādēs. Šī darba galvenais uzdevums bija aptvert tādus jautājumus kā iekļaujoša izglītība, bilingvālisms iekļaujošas izglītības aspektā, iekļaujošas vides raksturojums pirmsskolā. Darbā apkopota un analizēta bilingvālas izglītības būtība , teorētiski analizētas 4-5 gadu bērnu vecupmosms un tā īpatnības. Pētījuma empīriskajā daļā ir izstrādāti metodiskie ietiekumi iekļaujošajam darbam ar bērniem, ar citu dzimto valodu., kā arī apkopoti aptauju, pedagoģiskā novērojuma un interviju rezultāti Pētījuma rezultāti atklāj, ka pirmsskolā ir iespējams veiksmīgi īstenot iekļaujošas izglītības pieeju, taču skolotāju zināšanas par pedaģiskajām metodēm, ar kādām veicinātu bērnu iekļaušanos svešvalodas vidē būtu jāpaplašina, lai rastos padziļināta izpratne par iekļaujošas izglītības procesu. Atslēgvārdi: iekļaujoša izglītība, bilingvāla izglītība, 4-5 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnības, pirmsskolas mācību process, vide pirmsskolā. The research paper focuses on preconditions for inclusion of children with different native languages with an aim to study the bilingual education approach and its use in pre-school education institutions. The main objective of the current paper is to cover such issues as the inclusive education, bilingualism in the aspect of inclusive education, and the characteristics of an inclusive enviroment in pre-school. The research paper summarizes and analyzes the essence of bilingual education, as well as theoretically analyzes age group of 4-5 years young children and its peculiarities. The empirical part of the paper includes the methodical approaches for an inclusive work with children who have a different native language, as well as the results of questionnaires, pedagogical observation and interviews. The results of the research suggest that it is possible to successfully implement an inclusive education approach in pre-school; however, teachers’ knowledge about the pedagogical methods that promote inclusion of children in a foreign language environment should be expanded in order to create an in-depth understanding about the process of an inclusive education. Key words: inclusive education, bilingual education, peculiarities of 4-5 year young children age group, pre-school education process, pre-school environment.