Show simple item record

dc.contributor.advisorLanka, Ērika
dc.contributor.authorSukure, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:02:01Z
dc.date.available2019-02-09T02:02:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68199
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46252
dc.description.abstractDiplomdarba tēma – vecāku un pedagogu sadarbība 1,5 – 3 gadus veca bērna adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis ir izpētīt teorijā piedāvātos pedagoga un vecāku sadarbības modeļus bērna adaptācijas veicināšanai, un izstrādāt praktisko pētījumu, lai konstatētu šīs sadarbības ietekmi uz 1,5 līdz 3 gadu vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Darba pētniecībā tika izvirzīti uzdevumi ir: aplūkot, kāda ir 1,5 līdz 3 gadus vecu bērnu adaptācijas būtība un piedāvātie veidi teorijā. Izpētīt, kāda ir pedagogu un vecāku loma 1,5 - 3 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšanā. Analizēt sadarbības lomu adaptācijas procesa veicināšanā. Apskatīt teorijā piedāvātos sadarbības modeļus, izvēloties piemērotākos sadarbības modeļus darba pētnieciskajai daļai. Apskatīt izvēlēto sadarbības modeļu piemērošanu praksē, dodot praktiskā pētījuma analīzi. Pētījuma problēma: nepieciešama elastīgāka pieeja bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē, ko sekmētu tieši pedagoga un vecāku sadarbība. Pētniecības instruments: aptaujas anketa Pētniecības metode: empīriskā. Pētījuma gaitā tika noskaidrots, ka pirmsskolas izglītības iestādē lielāku atsaucību iemantojuši tieši individuālie sadarbības modeļi un aktīvie grupu sadarbības modeļi, kuri labāk veicina sadarbību un dod kā bērnam tā vecākam drošības un piederības sajūtu jaunajai mikrosociālajai grupai. Atslēgas vārdi: adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē, bērns, vecāku un pedagogu sadarbība, sadarbības metodes.
dc.description.abstractSubject of diploma work — Parental and teacher cooperation to promotethe adaptation of a child of 1.5-3 years to a pre-school educationinstitution. The aim of the Thesis is to study theoretical teacher-parent cooperation models proposed for the promotion of children's adaptation, and to carry out practical research in order to determine the impact of this cooperation on adaptation of children aged 1.5 to 3 at a pre-school institution. The objectives set for the Thesis are: to study the nature and types proposed in theory regarding adaptation of 1.5 to 3 year old children. To research the role of parents and teachers in promoting adaptation of 1.5 to 3 year old children. To analyse the role of cooperation in promoting the adaptation process. To examine cooperation models proposed in theory by selecting the most suitable cooperation models for the research part of the Thesis. To study the application of cooperation models in practice by providing analysis of the practical research. The problem of the Thesis is the need for a more flexible approach to promoting children's adaptation in a pre-school institution, which is directly facilitated by cooperation between teachers and parents. Research tool: survey questionnaire. Research method: empirical. In the course of the research it was determined that individual cooperation models and active group cooperation models have gained more support at the pre-school institution, which are better at promoting cooperation and provide both the child and the parent with a sense of security and belonging to the new micro-social group. Keywords: adaptation in a pre-school institution, child, cooperation between parents and teachers, cooperation methods.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectpirmsskolas
dc.subjectizglītības
dc.subjectiestādē
dc.titleVecāku un pedagogu sadarbība 1,5-3 gadus veca bērna adaptācijas veicināšanā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeRoll of Parents and Teachers in Adaptation Process for 1.5 - 3 Years Old Child at Preschool Educational Institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record