Izglītojamo patstāvīgā darba organizācija krievu valodas kā svešvalodas apguvē vidusskolā neklātienes apmācības formā.
Autor
Tenberga, Ina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Viena no pamatproblēmām vakara vidusskolās ir efektīva mācību darba organizācija neklātienes mācību programmās. Diplomdarbā „Izglītojamo patstāvīgā darba organizācija krievu valodas kā svešvalodas apguvē vidusskolā neklātienes apmācības formā” uzmanība veltīta tādu darba formu meklējumiem un patstāvīga mācību darba organizācijai neklātienes formā, kuras būtiski pilnveido mācīšanos bez tiešas skolotāja klātbūtnes un attīsta izglītojamā pašmācības prasmes. Darba mērķis bija atklāt vienu no didaktikā eksistējošām produktīvām tehnoloģijām – moduļu apmācību un tās praktisko pielietojumu patstāvīgā mācību darba organizācijā vidusskolas klasēs ar neklātienes apmācības formu. Pirmajā daļā tiek pētīta teorētiskā literatūra, aplūkota izglītojamo patstāvīgā darba jēdziena problēma un patstāvīgā darba organizācijas praktiskie aspekti. Otrajā daļā sagatavota metodiskā izstrādne krievu valodā kā svešvaloda tēmas „Laiks” patstāvīgai apguvei, kura pamatota moduļu apmācības tehnoloģijā. Analizēti anketēšanas rezultāti par patstāvīgā darba organizāciju Talsu novada Vakara un neklātienes vidusskolā 11. un 12. neklātienes klasēs. Sniegtas rekomendācijas un ieteiktas metodes, ar kurām iespējams attīstīt produktīvu patstāvīgu mācību darbu vidusskolas neklātienes klasēs. The organization of efficient learning process in extramural courses is one of the main problems in syllabus of the evening schools. This diploma work „Management of Students Unassisted Learning of Russian as a Foreign Language in Secondary Extramural Courses” is focused on searching special forms and learning process organizations for extramural courses to advance abilities of learning without direct teaching and students’ self-learning skills. The aim of the research work is to uncover one of the productive Technologies existing in didactics- module teaching and the practical use of it in organization of learning process in secondary education of extramural courses. Theoretical literature is investigated in the first part of the research work as well as students’ self-learning concept problem and practical aspects of learning organization for extramural studying from. The development of methodical work out for unassisted learning of Russian as a foreign language in the theme „Time” based on module teaching is set up in the second part of the research work. The results of the polling among Talsi region Evening and Extramural Secondary School 11 and 12 grade students about unassisted learning process organization are analysed there. Guidance and methods are recommended for further development of productive self-learning process in secondary education of extramural courses.