Dialogi skolēnu komunikatīvās kompetences attīstībai angļu valodas stundās 6. klasēs
Author
Grandāns, Jurģis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pats izplatītākais starptautiskās saziņas līdzeklis pasaulē vēl arvien ir angļu valoda. Tās sarunvalodas saskarsmes loma šodien ir kļuvusi īpaši nozīmīga. Tāpēc skolu mācību procesā ir svarīga angļu sarunvalodas kultūras un kompetences veidošana, spēja un gatavība izpaust kā tiešo, tā arī pastarpināto saskarsmi. Līdzšinējā mācību pieredze rāda, ka skolēniem angļu valodā grūtības rada runas uztvere klausoties. Izvēlētā pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums, kas ietvēra anketu skolēniem, skolotāju refleksijas, dialogu uzdevumus, skolēnu pašvērtējumu, audio transkriptu un vērtējuma lapas Diplomdarba mērķis bija izpētīt, kā dialogi var palīdzēt attīstīt 6. klases skolēnu komunikatīvo kompetenci angļu valodas stundās. Tika konstatēts, ka, iekļaujot dialogus-paraugus mācību procesā, skolēni attīstīja savu komunikatīvo kompetenci. The most common means of international communication is still English. Nowadays the role of English every day speech has become particularly important. Hence, the development of everyday language culture and competence is relevant to the ability and readiness to express both direct and indirect communication. The teaching experience to date proves that students have difficulties when perceiving language via listening. The chosen method of research was a case study that involved a questionnaire for students, teacher reflections, dialogue exercises, students’ self-assessment, audio transcript and evaluation sheets. The aim of the Diploma Paper was to explore how dialogues could help to develop students’ communicative competence in English lessons of Grade 6. It was ascertained that by using dialogues in the learning process, students developed their communicative competence.