14 – 15 gadus vecu pusaudžu savstarpējās vardarbības (bulinga) pieredzes un pašvērtējuma saistība
Author
Trijeca, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība starp 14 – 15 gadus vecu pusaudžu savstarpējās vardarbības (bulinga) pieredzi un pašvērtējumu. Pētījuma izlasi veidoja 32 X internātpamatskolas respondenti vecumā no 14 – 15 gadiem. Pētījuma veikšanai tika izmantota M. Rozenberga pašvērtējuma – pašcieņas skala (Rosenberg Self – Esteem Scale; SES, 1965) un D. Olveusa pāridarītāju/upuru aptauja (Olweus Bully/Victim Questionaire, Olweus, 1996). Pētījuma rezultāti liecina, ka pastāv statistiski nozīmīga, pretēja saistība starp pašvērtējuma un pāridarīšanas skalām. Jo augstāks ir skolēna pašvērtējums, jo mazāk viņš iesaistās vardarbības (bulinga) realizēšanā pret citiem. The purpose of the study was to investigate relationship between bullying experience and self-esteem among 14 – 15 year old adolescents. 32 of boarding school respondents aged 14 – 15 years participated in the research. For research purposes author choose M. Rosenberg Self – Esteem Scale, 1965 and D. Olweus Bully/Victim Questionaire, 1996. The results of the study indicate that there is a statistically significant, opposite correlation between self-esteem and bullying scales. The higher the pupil's self-esteem, the less he is involved in bullying against others.