Show simple item record

dc.contributor.advisorTaivans, Immanuelsen_US
dc.contributor.authorPetrosjans, Karensen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:34Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:34Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other17925en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4630
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darba „”Barbara” tēls senajā Ķīnā (saskaņā ar Džou un Rietumu Haņ dinastiju laika avotiem)” anotācija Disertācijā tiek aplūkotas Ķīnas un tās kaimiņtautu savstarpējās attiecības senatnē. Šī darba autoru ir interesējis nevis ķīniešu un „barbaru” kontaktu vēsturiskais fons, bet gan šo attiecību kultūrantropoloģiskais aspekts. Darba autora mērķis ir „barbara ētiskā tēla” rekonstrukcija veidā, kādā to uztvēra senie ķīnieši. Darba uzdevums ir atklāt mehānismus, ar kuru palīdzību tika konstruēts šis „barbara” tēls. Pirmās nodaļas mērķis ir sniegt vispārēju priekšstatu par seno ķīniešu un apkārtējo cilšu attiecībām. Otrā nodaļā ir veltīta ķīniešu literatūrā satopamajam „barbaru” salīdzinājumam ar savvaļas dzīvniekiem. Nodaļu veido divas apakšnodaļas. Pirmajā no tām ir redzams, kā minētā parādība atspoguļojas „barbaru” cilšu nosaukumos ķīniešu valodā. Otrā apakšnodaļa ir veltīta citam aplūkojamās parādības aspektam - ķīniešu literatūrā daudzviet satopamajam „barbaru” cilšu salīdzinājumam ar savvaļas zvēriem. Trešajā darba nodaļā, darba autors ir pievērsies pētījuma galvenajam uzdevumam, t.i., rekonstruēt „barbara ētisko portretu”. Pētījuma gaitā ir izdevies noskaidrot, ka priekšstati par „barbaru” tika veidoti pamatojoties uz konfūciānisma ētikas principiem.en_US
dc.description.abstractThe Overwiev of the Doctoral Dissertation „The Image of „barbarian” in Ancient China (according to the sources of Zhou and Western Han dynasties)” The doctoral dissertation focuses on the relationships between China and its Northern neighbours in Ancient Times. The goal of this thesis is to reconstruct „an ethical image of barbarians” within the framework of Ancient China. It was hypothesized here that the negative image created for outsiders, including „barbarians”, was based on negative images projected from and within the Chinese culture. Chapter One is the introduction, or the lead-in chapter. Its goal is to provide general information on the relationships between the Ancient Chinese and the neighbouring tribes. Chapter Two is more detailed and investigates comparisons of „barbarians” to wild animals that are found in Ancient Chinese literature. The Chapter is split into two sections. Section One offers semantic analyses of the names assigned to „barbarian” tribes. Section Two focuses on Chinese metaphors which compare „barbarians” to wild animals. Chapter Three focuses on the key research interest of this work, that is, on the reconstruction of „an ethical portrait of a barbarian”. The image of a „barbarian” was rooted in the principles of the Confucian Ethics.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.subjectLiteratūrzinātneen_US
dc.subjectValodu un kultūras studijas, dzimtās valodas studijas un valodu programmasen_US
dc.title"Barbara" tēls senajā Ķīnā (saskaņā ar Džou un Rietumu Haņ dinastiju laika avotiem)en_US
dc.title.alternativeThe Image of "barbarian" in Ancient China (according to the sources of Zhou and Western Han dynastiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record