Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorPriede-Rozentāle, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-15T02:01:27Z
dc.date.available2019-02-15T02:01:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68168
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46333
dc.description.abstractDiplomdarba temats: Rokas sagatavošana rakstīšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Darba autore: Laura Priede - Rozentāle Darba vadītāja: Egija Laganovska Darba apjoms: 46 lpp., 17 attēli, 7 tabulas, 3 pielikumi, 44 bibliogrāfiskie nosaukumi. Darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot dabas materiālu izmantošanas iespējas rokas sagatavošanā rakstīšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Darbā teorētiski pētīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par dabas materiālu izmantošanas iespējām rokas sagatavošanā rakstīšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, tai skaitā analizētas bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem psihisko procesu un motorikas īpatnības. Veikts empīrisks pētījums par dabas materiālu izmantošanas iespējām rokas sagatavošanā rakstīšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, realizējot praksē darba autores izstrādāto pedagoģisko plānu, paredzot rokdarbus, vizuālās mākslas nodarbības, daudzveidīgas rotaļas ar dabas materiāliem, no kuriem daļu bērni ir vākuši paši mērķa pastaigu laikā un ikdienā. Darbs ietver bērnu darbības produktu fotogrāfijas, kas labi atspoguļo pedagoģiskā procesa īpatnības. Pētījumā tiek sasniegti samēra augsti rezultāti, kas kopumā ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: Mērķtiecīga pašu bērnu vāktu dabas materiālu izmantošana pedagoģiskajā procesā ikdienā ļauj veiksmīgāk sagatavot roku rakstīšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Darba teorētiskajā daļā izmantoti tādu autoru pētījumi kā Z. Ābele (2007), I. Miltiņa (2005, 2013); I. Šternfelde (2017); S. Tūbele, T. Landra, I. Šūmane (2016); I.Tukiša, P.Vucenlazdāns (2008), N. Antonova (Антонова, 2016), I. Mamaičuks (Мамайчук, 2006) u.c. Empīriskā bāze: 6 bērni (5 – 6 gadi) ar jauktiem attīstības traucējumiem Atslēgas vārdi: bērni ar jauktiem attīstības traucējumiem, sīkā motorika, dabas materiālu izmantošana.
dc.description.abstractTheme: Preparing a hand for writing of 5 – 6 year old children with mixed development disorder. Author: Laura Priede – Rozentāle Aupervisor: Egija Laganovska Volume: 46 pages., 17 pictures, 7 tabels, 3 attachments, 44 bibliographic names. The work is designed to theoretically study and empirically justify the use of natural materials for hand writing for children aged 5 – 6 with mixed developmental disorders. The theoretical study of pedagogical and psychological literature on the possibilities of using natural materials for preparation of hand for writing for children aged 5 – 6 with mixed developmental disorders, including the analysis of psychic processes and motoristic peculiarities of children with mixed developmental disorders. An empirical study was done on the use of natural materials in preparing hand writing for children aged 5 – 6 with mixed developmental problems, realizing the pedagogical plan developed by the author of the work, providing handicrafts, visual art classes, various games with natural materials, some of which children have occupied themselves at target walking and everyday life. The work includes photographs of children's activity products that reflect well the peculiarities of the pedagogical process. The study achieves similar high results, which generally allows us to confirm the hypothesis originally suggested: Targeted use of natural materials collected by the children themselves in the pedagogical process makes it possible to prepare for hand writing in children aged 5 – 6 with mixed developmental disorders more successfully. Theoretical part of the work uses author's researches such as Z. Ābele (2007), I. Miltiņa (2005, 2013); I. Šternfelde (2017); S. Tūbele, T. Landra, I. Šūmane (2016); I.Tukiša, P.Vucenlazdāns (2008), N. Antonova (Антонова, 2016), I. Mamaičuks (Мамайчук, 2006)etc. Empirical basis: 6 children (5 – 6 years) with mixed developmental disorders Keywords: children with mixed developmental disorders, detailed motoring, use of natural materials.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectbērni
dc.subjectar jauktiem attīstības traucējumiem
dc.subjectsīkā motorika
dc.subjectdabas materiālu izmantošana
dc.titleRokas sagatavošana rakstīšanai 5 - 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem
dc.title.alternativePreparing a hand for writing of 5 - 6 year old children with mixed development disorder
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record