Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorLokste, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-15T02:01:30Z
dc.date.available2019-02-15T02:01:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68187
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46338
dc.description.abstractDiplomdarba autore: Kristīne Lokste Diplomdarba nosaukums: Valodas un runas attīstības izpēte un traucējumu noteikšana bērniem 3 gadu vecumā Diplomdarba autore izvēlējās šo tēmu, jo uzsākot darbu par skolotāju logopēdu, pirmsskolas izglītības iestādē ar jaunākā vecumposma bērniem, saskārās ar nepilnīgu informāciju par trīsgadīgu bērnu valodas un runas attīstību. Teorētiskajā literatūrā vairāk analizēta valodas un runas attīstība bērniem no piecu līdz septiņu gadu vecumam. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt valodas un runas attīstību jaunākajā pirmsskolas periodā. Praksē autorē novērojusi, ka katrs logopēds, balstoties uz logopēdisko un pedagoģisko literatūras teoriju, izveidojis savus darba paņēmienus un materiālo bāzi. Latvijā tikai nesen ir uzsākts darbs pie diagnosticējošo testu izveides tieši 3gadus veciem bērniem. Autore balstoties uz logopēdu S. Tūbeles, I. Miltiņas, L. Kušķes un D. Kalinkas bērnu valodas un runas attīstības izpētes un vērtēšanas sistēmām, izpētīja trīs gadu vecu bērnu valodas un runas attīstības līmeni. Izvērtējot iegūtos rezultātus, autore noteica bērnu valodas un runas attīstības traucējumus. Pētnieciskais jautājums: kādi ir salīdzinoši 3 gadu griezumā valodas un runas attīstības izpētes rezultāti trīsgadīgiem bērniem Pētījumā iegūtie rezultāti sniedz salīdzinošu pārskatu par valodas traucējumiem bērniem trīs gadu vecumā. Autore sagatavoja ieteikumus logopēdiem, pedagogiem un vecākiem. Atslēgas vārdi: 3 gadus veci bērni, valodas un runas attīstība, valodas un runas attīstības traucējumi, pirmsskola
dc.description.abstractAuthor: Kristine Lokste Title: Research of speech and language development and evaluation of disorders in three year old children. The subject of the paper was chosen beginning work as a speech therapist in a preschool with the younger groups and obtaining insufficient information about speech and language development of three year old children. Theoretical literature gives more analysis of speech and language development of 5 – 7 year old children. Research aim: to study theoretically and prove practically the speech and language development in the younger period of preschool. It has been observed that each speech therapist has created his or her own working methods and materials. Working out diagnostic tests for three year old children is a recent process in Latvia. The author's research on the level of speech and language development was based on the research and evaluation systems of children's speech and language development by S. Tubele, I. Miltina, L. Kuske and D. Kalinka. Having evaluated the results, the author defined the children's speech and language development disorders. Research question: what are the three year period comparative results of speech and language development research on three year old children? The research results show the comparative survey of language disorders affecting three year old children. The author has prepared suggestions fotrspeech therapists, teachers and parents. Key words: three year old children, speech and language development, speech and language disorders, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject3 gadus veci bērni
dc.subjectvalodas un runas attīstība
dc.subjectvalodas un runas attīstības traucējumi
dc.subjectpirmsskola
dc.titleValodas un runas attīstības izpēte un traucējumu noteikšana bērniem 3 gadu vecumā
dc.title.alternativeResearch of speech and language development and evaluation of disorders in three year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record