Fonemātiskās uztveres pilnveidošana 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot Montesoru valodas materiālus
Author
Elmere, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: “MONTESSORI VALODAS MATERIĀLU IZMANTOŠANA FONEMĀTISKĀS UZTVERES PILNVEIDEI 5 – 6 GADUS VECIEM BĒRNIEM”. Darba autore: Madara Elmere Darba vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba saturs: 59 lappuses, 8 attēli, 1 tabulas, 13 pielikumi Pētījuma mērķis: izzināt un praktiski pārbaudīt kā Montessori valodas materiālu izmantošana palīdz pilnveidot fonemātisko uztveri 5 – 6 gadus veciem bērniem. Pētījuma hipotēze: 5 – 6 gadīgu bērnu fonemātiskā uztveres pilnveide ir veiksmīga, ja: 1. tiek ievērots bērna vecumposma un runas attīstības individuālās īpatnības, 2. fonemātiskās uztveres pilnveidei tiek izmantoti Montessori valodas materiāli. Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē un apraksta bērna attīstību veselumā (fizisko, emocionālo, sociālo, kognitīvo attīstību), kā arī fonemātiskās uztveres attīstību, Montessori pedagoģiju un valodas materiālus, to izmantošanu fonemātiskās uztveres pilnveidei. Pētījuma praktiskajā daļā autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē, balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām. Pētījuma noslēgumā autore izdara secinājumus un ieteikumus logopēdiem, pedagogiem un vecākiem. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, 5 – 6 gadīgi bērni, Montessori valodas materiāli, pirmsskola. The title of the diploma: “USE OF MONTESSORI LANGUAGE MATERIALS FOR IMPROVING THE PHONEMIC PERCEPTION FOR 5 - 6 YEAR OLD”. The author of the work: Madara Elmere. The scientific supervisor: Mg. paed Egija Laganovska. Content of the work: 59 pages, 8 pictures, 1 table, 13 annexes. The objective of the study: to investigate and test in practice the use of Montessori language materials for improving the phonemic perception for 5 – 6 year old. The hypothesis of the study: improving the phonetic perception of children aged 5 to 6 years is successful if: 1. the individual characteristics of the child's age and speech development are respected, 2. Montessori language materials are used to improve phonetic perceptions. In the theoretical part of the study, the author analyses and describes the development of the child as a whole (physical, emotional, social, cognitive development), as well as the development of phonographic perceptions, Montessori pedagogies and language materials, their use to improve phonographic perceptions. In the practical part of the study, the author describes her research practice in the pre-primary education institution, based on conclusions learned from the theoretical part. At the end of the study, the author makes conclusions and recommendations for speech terapists, educators and parents. The results of the study are summarised in tables and images. Keywords: phonetic perception, children 5 – 6 years, Montessori language materials, preschool.