Show simple item record

dc.contributor.advisorVulāne, Anna
dc.contributor.authorKagaine, Everita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-15T02:01:35Z
dc.date.available2019-02-15T02:01:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68392
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46349
dc.description.abstractPraksē vērojams, ka daudzu vidusskolēnu pareizrakstības prasmes ir nepilnīgas, kas liecina, ka pamatskolā nav attīstītas nepieciešamās iemaņas. Spilgti izpaužas tas, ka vidusskolēniem trūkst prasmes analizēt un izkopt rakstveida runu. Lingvodidaktikā relatīvi maz pētītas vidusskolēnu pareizrakstības prasmju pilnveidošanas iespējas, tādēļ maģistra darba mērķis ir izpētīt vidusskolēnu interpunkcijas un ortogrāfijas prasmi un piedāvāt paņēmienus tās pilnveidošanai. Tika veikts gadījuma pētījums un izmantotas datu vākšanas metodes – vidusskolēnu tekstveides darbu analīze, skolotāju intervijas un skolēnu pašvērtējumu analīze. Pētījumā noskaidrotas vidusskolēnu tipiskās pareizrakstības kļūdas, efektīvākie mācību paņēmieni pareizrakstības prasmju pilnveidei un gūta atgriezeniskā saite par izmēģinājumdarbību.
dc.description.abstractIn practice secondary school students’ spelling skills are incomplete; the necessary skills are not developed at primary school. Secondary school students lack the skills to analyze and develop written speech. There is relatively little research in linguodidactics on the development of students' spelling skills, therefore, the aim of the work is to study secondary school students’ skills of punctuation and orthography and offer techniques for an improvement. A case study was done and data collection methods were used, as analysis of secondary school students’ text formation work, teacher interviews, and analysis of students’ self-assessment. Typical secondary school students’ spelling mistakes, the most effective teaching techniques for spelling skills development were identified in the study and gained feedback on the pilot actions.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectLingvodidaktika
dc.subjectPareizrakstība
dc.subjectOrtogrāfija
dc.subjectInterpunkcija
dc.subjectKļūdu labošana
dc.titleVidusskolēnu interpunkcijas un ortogrāfijas prasmes: problēmas un risinājuma iespējas
dc.title.alternativeSecondary School Students’ Orthography and Punctuation Skills: Problems and Options of Solutions
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record