Metodiskā materiāla izstrāde skolēniem ar mācīšanās grūtībām dabaszinībās 4. klasē
Autor
Eglīte, Liāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir “Metodiskā materiāla izstrāde skolēniem ar mācīšanās grūtībām dabaszinībās 4. klasē”. Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kāds metodiskais materiāls varētu palīdzēt skolēniem ar mācīšanās grūtībām veiksmīgāk apgūt dabaszinību saturu 4. klasē. Darbā tika analizētas galvenās atšķirības starp jēdzieniem mācīšanās grūtības un mācīšanās traucējumiem. Analizēts dabaszinību mācību saturs, kā arī pieejamās mācību grāmatas un darba burtnīcas saturs. Tika noskaidrots, kādiem jābūt mācību procesā izmantojamiem materiāliem, kas būtu piemēroti skolēniem ar mācīšanās grūtībām. Intervējot skolotājas, noskaidrotas tēmas, kurām nepieciešas izstrādāt darba lapas, kas atbilstu skolēniem ar mācīšanās grūtībām. Atslēgas vārdi: atbalsta pasākumi, dabaszinības, darba lapas, mācīšanās grūtības, mācīšanās traucējumi. The topic of the master’s thesis is “Development of Methodological Guidelines in Science for Grade 4 Students with Learning Difficulties”. The aim of the master’s thesis is to find out what kind of methodological material could help the students with learning difficulties to acquire the content of science in grade 4 more successfully. The main differences between the terms “learning difficulties” and “learning disabilities” were analysed, as well as – the content of science lessons, the content of the available text books and workbooks. As a result, it was found out what kind of materials should be used in the learning process with students who have learning difficulties. During the interviews with teachers, the topics for which it would be necessary to develop special worksheets for students with learning difficulties were found out. Key words: support measures, science, worksheets, learning difficulties, learning disabilities