E-vide ķīmijas un dabaszinību skolotāju kompetences pilnveidei
Автор
Čerkasova, Ligita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
E-vide ķīmijas un dabaszinību skolotāju kompetences pilnveidei. L. Čerkasova, zinātniskais vadītājs doc., dr. ķīm. Jāzeps Logins. Maģistra darbs 60 lapaspuses, 17 attēli, 3 tabulas, 40 literatūras avoti, 4 pielikumi. Latviešu valodā. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā interneta vietnes ķīmiķo.lv sadaļas „Skolotājiem” izmantošana pilnveido ķīmijas un dabaszinību skolotāju kompetenci. Darbā pētīta kompetenču pieeja mācību saturā, tās īstenošana projektā “Skola 2030” Latvijā, skolotāju digitālā kompetence un dabaszinātņu un ķīmijas eksperimenti, to izvēles kritēriji dabaszinātņu apguvē mācību stundās un ārpusklases nodarbībās. Veikta situācijas izpēte par dabaszinātņu un ķīmijas eksperimentu datu bāzes nepieciešamību ķīmijas saturā. Darba rezultātā interneta vietnē ķīmiķo.lv izveidota un pakāpeniski pilnveidota sadaļa „Skolotājiem”, kā arī izstrādāti ieteikumi vietnes veidotājiem, tās turpmākajai uzlabošanai. DABASZINĀTŅU EKSPERIMENTS, E-VIDE, KOMPETENCE, KOMPETENČU PIEEJA, ĶĪMIJA, ĶĪMIJAS EKSPERIMENTS, ĶĪMIJAS SKOLOTĀJS, PROJEKTS “SKOLA 2030”. E-environment for Improving the Competencies of Chemistry and Natural Science Teachers. L. Čerkasova, Scientific Advisor – Assistant Professor, Dr. Chem. Jāzeps Logins. Master’s Thesis 60 pages, 17 images, 3 tables, 40 sources, 4 annexes. The aim of the research is to learn how the use of the section “Skolotājiem” of the internet site ķīmiķo.lv improves the competency of Chemistry and Natural Science Teachers. The paper looks at the competency-based approach to learning content, the use of it in the project “Skola 2030” in Latvia, the digital competency of teachers, as well as chemistry and natural science experiments, their selection criteria for learning natural sciences in classes and extracurricular activities. A study of the situation for the need for a natural science and chemistry experiment database in chemistry content was conducted. As a result of the study, in the internet site ķīmiķo.lv, the section “Skolotājiem” has been created and gradually is being improved; moreover, suggestions for further improvement of the website were provided to its developers. CHEMISTRY, CHEMISTRY EXPERIMENT, CHEMISTRY TEACHER, PROJECT “SKOLA 2030”, COMPETENCY, COMPETENCY-BASED APPROACH, E ENVIRONMENT, NATURAL SCIENCE EXPERIMENT.