Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorRomanovska, Krista
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-15T02:01:41Z
dc.date.available2019-02-15T02:01:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68403
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46357
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: Logopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbības iespējas fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem. Darba autore: Krista Romanovska. Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska. Darba saturs: 90 lapaspuses, 5 attēli, 6 tabulas, 11 pielikumi, 76 literatūras vienības. Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt kā logopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbības rezultātā var sekmēt fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanu 5 – 6 gadus veciem bērniem. Pētījuma jautājums: Fonētiski fonemātisko traucējumu koriģējoši attīstošā darbība ir veiksmīga, ja: •Skolotājs logopēds ievēro bērnu individuālās vecumīpatnības traucējumu mazināšanā strādājot individuāli; •Skolotājs logopēds sadarbojas ar grupas skolotāju, sniedzot dažādus ieteikumus un darbojoties praktiski grupā. Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore analizē un apraksta bērna attīstību kopveselumā (fizisko, sociālo, emocionālo un kognitīvo attīstību), valodas, runas attīstību un traucējumus bērniem, fonemātiskās uztveres nozīmi valodas pilnveidē un korekcijas iespējas, kā arī sadarbību starp pirmsskolas skolotājiem un logopēdu runas traucējumu mazināšanā. Pētījuma empīriskajā daļā autore apraksta pētniecisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē un izveido sadarbības modeli fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem, analizē iegūtos datus. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi balstoties uz teorētiskajā un empīriskajā daļā gūtajām atziņām. Tiek sniegta galvenā atbilde – skolotāji vēlas sadarboties ar logopēdu un, ka izveidotais modelis ir pielāgojams jebkurai skaņai, skaņu pārim. Atslēgas vārdi: fonētiski fonemātiski traucējumi, fonemātiskā uztvere, valoda un runa, pirmsskola, koriģējoši attīstošā darbība, sadarbība, modelis.
dc.description.abstractTitle of master’s thesis: The Collaboration Between Speech Therapist and Pre-School Teacher to Reduce 5 – 6 Years Old Children’s Phonetic Phonematic Disorders. Author: Krista Romanovska. Scientific supervisor: Mg. paed. Egija Laganovska. Content: 90 pages, 5 images, 7 tables, 11 attachments, 76 references. Aim of the study: Theoretically research and practically verify how the collaboration between speech therapist and pre-school teacher can facilitate the reduction of phonetic phonematic disorders of children aged 5 – 6 years. Question of the study: The corrective developing action of phonetic phonematic disorders is successful if: •Teacher-speech therapist notices the individual age peculiarities in the reduction of disorders by working individually; •Teacher-speech therapist cooperates with the group’s teacher by providing different recommendations and operates practically within the group. In the theoretical part of the research, author analyzes and describes the development of the child in aggregation (physical, social, emotional and cognitive development), language, development of speech and speech disorders in children, the significance of phonematic perception in perfection of language and correction possibilities, as well as cooperation between pre-school teachers and speech therapist in the reduction of speech disorders. In the empirical part of the research, author describes the research activity in a pre-school educational institution and creates a model of cooperation in the reduction of phonetic phonematic disorders in children aged 5 – 6 years, analyzes the obtained data. At the end of the research, conclusions are made based on the lessons learned in the theoretical and empirical part. The main answer is given – teachers want to collaborate with the speech therapist and that the developed model is adaptable to any sound, pair of sounds. Keywords: phonetic phonematic disorders, phonematic perception, language and speech, pre-school, corrective developing action, cooperation, model.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectfonētiski fonemātiski traucējumi
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subjectvaloda un runa
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.titleLogopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbība fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeThe Collaboration Between Speech Therapist and Pre-School Teacher to Reduce 5-6 Years Old Children’s Phonetic Phonemic Disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record