Kooperatīvi pašdarināta spēle 6 – 7 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstībai
Author
Bušmane, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ,,Kooperatīvi pašdarināta spēle 6 – 7 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstībai”. Autore: Aiga Bušmane. Darba zinātniskā vadītāja: Doc., Dr. paed. Inga Stangaine. Darbs sastāv no trim daļām: sociālo prasmju teorētiskā pamatojuma, pedagoģiskās darbības raksturojuma un empīriskā pētījuma. Darba apjoms ir 74 lpp., analizēti 69 literatūras avoti. Darbā iekļauti 14 attēli, 12 tabulas un 11 pielikumi. Atslēgas vārdi: kooperatīvi pašdarināta spēle, kompetenču izglītība, pedagoģiskā darbība, socializācija, sociālās prasmes. Pētījuma mērķis: noskaidrot, kā kooperatīvi pašdarināta spēle sekmē 6 – 7 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstību. Pētījuma metodes: teorētikās un empīriskās pētījuma metodes. Darba ietvaros autore apkopoja teorētiskās atziņas, empīriskā pētījuma daļu izstrādāja balstoties uz gadījuma pētījuma dizainu, izstrādāja metodoloģiju kooperatīvi – pašdarinātās spēles norisei, veica pedagoģiskās darbības izpēti, analizēja pētījumā iegūtos rezultātus un izstrādāja ieteikumus pirmsskolas skolotājiem bērnu sociālo prasmju attīstībai. Pētījuma galvenie secinājumi: 1. Pāreja uz kompetenču pieeju izglītībā nozīmē pārmaiņas darba stilā, kas nodrošina bērna kompetenču apguvi, t.sk. liels uzsvars tiek likts uz bērna sociālo prasmju attīstību, jeb sociālo kompetenci. Pedagogam jānodrošina prasmju caurvija, t.sk. sociālo prasmju apguve, kas veicinātu ārējās mācību motivācijas integrāciju iekšējā, attīstot prasmi mācīties. 2. Pirmsskolas izglītības pedagogiem ir vājas zināšanas grupu darba organizēšanā un metodoloģijā, kā arī trūkst izpratnes par sociālo prasmju nozīmi bērnu attīstībā un kompetenču izglītībā. 3. Kooperatīvi pašdarinātas spēles pielietošana tiešā veidā sekmē bērnu sociālo prasmju attīstību: bērni iegūst pozitīvu pieredzi sociālo prasmju pielietošanā, kas kopumā sekmē dažādu prasmju attīstību. Master's thesis "Cooperative Self-Made Game to Develop 6 – 7 Years Old Children’s Social Skills". Author: Aiga Bushmane. Scientific supervisor: Dr. paed Inga Stangaine. The work consists of three parts: the theoretical basis of social skills, a description of the pedagogical activity, an empirical study. The work consists of 74 pages; 69 sources of literature are analyzed. The work includes 14 pictures, 12 tables and 11 annexes. Keywords: cooperative self-made game, competence education, pedagogical activity, socialization, social skills. The objective of the work: to find out how a cooperative self-made game promotes the development of social skills for 6 to 7 years old children. Research methods: theoretical and empirical research methods. In the course of the research the author compiled theoretical knowledge. The author also developed empirical part of the research on the basis of the case study design; developed methodology for cooperative self-made game, carried out research on pedagogical activity, analyzed the results obtained in the research and elaborated recommendations for the development of children's social skills for preschool teachers. Main findings of the study: 1. The transition to a competence approach in education means a change in the work style that ensures the acquisition of competences by the child. Much emphasis is placed on the development of the child's social skills or social competence. The teacher must ensure the transfer of skills, incl. the acquisition of social skills that would enhance the integration of external learning motivation into the internal one by developing the ability to learn. 2. Teachers of preschool education have a poor knowledge of the organization and methodology of group work and lack of awareness of how children’s social skills develop in competence education. 3. The use of a cooperative self-made game directly contributes to the development of children's social skills: children have a positive experience in applying social skills, which in general promotes the development of different skills.