Mācīšana komandā skolotāja profesionālās attīstības veicināšanai
Autor
Roderte, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ar skolotāja profesionālo pilnveidi bieži saprot tālākizglītības kursu un semināru apmeklēšanu, taču viena no 21. gadsimta izglītības sistēmas inovācijām ir mācīšanās mijiedarbībā un sadarbībā, ko sauc par “mācīšanu komandā”. Skolotāja maģistra pieredzes darbā ir pētīts mācīšanas komandā potenciāls veicināt skolotāja profesionālo pilnveidi. Tā kā mācīšana komandā ir saistīta ar vismaz diviem cilvēkiem un to vislabāk var saprast no personīgās pieredzes perspektīvas, maģistra darba autores ir divas angļu valodas kā svešvalodas skolotājas, kas ir veikušas sešu ciklu darbības pētījumu, kas kā datu vākšanas metodes ietver grupas diskusiju, skolotāju dienasgrāmatas, anketu skolēniem un refleksijas esejas. Darbības pētījuma laikā piedzīvotā skolotāja profesionālā pilnveide tika izvērtēta pēc Forda (2009) pieciem attīstības apļiem – skolotājs pats, skolotājs un skolēni, skolotājs un kolēģi, skolotājs un skola, skolotājs un profesija. Pētījuma rezultāts parāda, ka mācīšana komandā ir efektīva profesionālās pilnveides veicinātāja un tas ir ieguvums gan skolotājiem, gan skolēniem. Although teacher’s professional development often is understood as attending professional development courses, one of the innovations of the 21st century education system is developing through interaction and cooperation with each other called “team teaching”. The Mater’s Thesis – Teacher’s Portfolio explores the potential of team teaching in order to facilitate teachers’ professional development. As team teaching involves at least two people and is better understood from the perspective of personal experience, the authors of the Paper are two English as a foreign language teachers who involve themselves in an action research of six cycles applying focus group discussion, teachers’ diaries, learners’ questionnaire and reflective essays as data collection methods. The professional development that was experienced during the action research was evaluated according to Foord’s (2009) five developmental circles – teachers themselves, teachers and learners, teachers and colleagues, teachers and school, teachers and profession. The outcome of the research shows that team teaching is an effective facilitator of professional development and both teachers and learners benefit from it.