Show simple item record

dc.contributor.advisorSkadiņa, Inguna
dc.contributor.authorKrumbergs, Rolands
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-16T02:01:11Z
dc.date.available2019-02-16T02:01:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68664
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46382
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir izpētīt dažādas pieejas dialogsistēmu izveidē, to integrēšanas metodes, veidojot hibrīdas dialogsistēmas, un to izmantošanas iespējas apdrošināšanas jomā, izstrādājot attiecīgu prototipu un salīdzinot to ar tradicionālu dialogsistēmu. Darbā tika izpētīti dažādu dialogistēmu veidi un to izstrādes ietvari, lai novērtētu tos un izvēlētu vienu darba praktiskās daļas veikšanai. Praktiskajā daļā izstrādāti divi dialogsistēmu prototipi, kas veic vienu funkciju – apdrošināšanas atlīdzības pietiekšanu. Viens no prototipiem izmanto vadītas sarunas principu. Savukārt, otrs prototips atbilst hibrīdai dialogsistēmai – tā ne tikai nodrošina apdrošināšanas atlīdzības pietiekšanu, bet arī spēj atbildēt uz lietotāju jautājumu un brīvi tērzēt ar lietotāju. Darba ietvaros tika veikta lietotāju testēšana, lai salīdzinātu izstrādāto prototipu darbību un novērtētu hibrīdas dialogistēmas potenciālu izmantošanu apdrošināšanas jomā. Apkopojot rezultātus secināts, ka hibrīdas dialogsistēmas prototips nespēja gūt pārliecinoši labākus rezultātus datu kvalitātes dēļ, taču lietotāju komentāri un atgriezeniskā saite liecina par potenciālu hibrīdu dialogsistēmu izmantošanai apdrošināšanas jomā.
dc.description.abstractThe aim of the Master’s Thesis “Analysis of integration of dialog systems based on various approaches and usage in insurance field” is to analyse various approaches to develop dialog systems, their integration methods by building hybrid dialog systems and their usage in insurance domain by developing a prototype and comparing it to traditional dialog systems. Various approaches of dialog systems and frameworks to build them were studied and analysed in order to compare them and choose the framework for practical implementation of this Master Thesis. Two prototypes were developed. One of them was based on the guided conversation for reporting an insurance claim. Another one was a hybrid dialogsystem – user was not only able to report an insurance claim, but also get answers to questions and chat freely. User testing was done in this Master Thesis in order to compare the developed prototypes and evaluate hybrid dialog system performance and possible usage in insurance field. Analysis of user test did not give a strong result in favor of hybrid dialog system because of data quality, but feedback and comments from users indicate a potential of using hybrid dialog systems in insurance field.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjecthibrīda dialogsistēma
dc.subjectvadīta saruna
dc.subjecttērzēšana
dc.subjectapdrošināšana
dc.titleDažādās pieejās bāzētu dialogu sistēmu integrēšanas metožu izpēte un izmantošanas iespējas apdrošināšanas sfērā
dc.title.alternativeAnalysis of integration of dialog systems based on various approaches and usage in insurance field
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record