Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģis
dc.contributor.authorŠinke, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-16T02:01:11Z
dc.date.available2019-02-16T02:01:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68672
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46383
dc.description.abstractLatvijā krāsu emocijas saskarnēs ir līdz šim maz pētīta tēma, tomēr pieaugot e-pakalpojumu klāstam, pieaug lietotāju skaits, kas mudina izprast lietotāja vajadzības, vēlmes un emocijas. Darba teorētiskajā ietvarā tiek apskatīta krāsu uztvere, izvēle un emocijas, kā arī pētniecības aktualitātes. Praktiskajā daļā tiek pētīts kādas krāsu emocijas Latvijas universitātes humanitāro un eksakto zinātņu studentos rada studiju e-vides dizainā izmantoto krāsu izmaiņas. Tika pieņemts, ka krāsu patika ir saistīta ar uztverto krāsu emociju asociāciju vērtējumiem un ka eksakto zinātņu studentu krāsu emocijas atšķiras no humanitāro zinātņu studentu krāsu emocijām, jo eksakto zinātņu studenti ir pragmatiskāki un mācību kursa saturā ir iekļauta tehnisku zinību apgūšana. Pētījuma rezultāti rāda, ka krāsu emocijās akadēmiskajai zinātņu nozarei nav noteicošā loma un studentu vidū no dažādām akadēmiskām nozarēm netika atklātas statistiski nozīmīgas krāsu emociju atšķirības.
dc.description.abstractIn Latvia, the color emotions in interface have been studied in a very limited way, but as the range of e-services increases, the number of users increases, which urges you to understand the needs, desires and feelings of the user. The theoretical part of this work looks at the color perception, choice and emotions, and the spotlights of their research. In the practical part, it is been studied what color emotions in students of the humanities and exact sciences of the University of Latvia are caused by the changes in the colors used in the e-study website design. It was assumed that the color liking is related to perceived color emotion association evaluation, and that color emotions are different for students of exact science from those of humanities students, because students of the exact sciences are more pragmatic and the content of the course includes learning technical knowledge. The results of the study show that in color emotions, the academic science sector does not play a key role and did not reveal statistically significant differences in color emotions among students from different academic sectors.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectkrāsas
dc.subjectkrāsu izvēle
dc.subjectkrāsu uztvere
dc.subjectkrāsu emocijas
dc.titleKrāsu un emociju izmantojums saskarņu dizaina izstrādē
dc.title.alternativeUse of colors and emotions in interface design
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record