Pašapkalpošanās prasmju attīstība agrās bērnības vecumposmā
Author
Eihe, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba “pašapkalpošanās prasmju attīstība agrās bērnības vecumposmā” mērķis ir izzināt pašapkalpošanās prasmju attīstību agrās bērnības vecumposmā. Lai īstenotu mērķi, tiek izvirzīti uzdevumi: 1.Analizēt pašapkalpošanās prasmju jēdzienu pedagogu un psihologu teorijās. 2.Sniegt bērnu attīstības likumsakarību analīzi agrās bērnības vecumā. 3.Veikt pētījumu par pašapkalpošanās prasmju attīstību agrās bērnības vecumā. Darba teorētiskajā daļā tiek izmantotas G. Svences (1998), A. Šponas (2006), T. Likona (2000), B. Brices (2010) un citu pedagogu un psihologu atziņas par bērna pašapkalpošanās prasmju veicināšanu un attīstību. Pētījuma sākumā tiek izvērtētas bērnu pašapkalpošanās prasmes, analizētas metodes un paņēmieni darbā ar bērniem. Praktiskajā daļā darba autore izmanto 3 pētījuma metodes: 1.Literatūras analīze. 2.Bērnu novērojums. 3.Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Tiek pierādīta kvalifikācijas darba hipotēze, proti, agrās bērnības vecumposmā pašapkalpošanās prasmes veidojas, ja pieaugušais ir kā paraugs bērnam, tiks nodrošināta atbilstoša vide – grupas telpas iekārtotas tā, lai bērniem būtu ērtāk un vieglāk visam piekļūt, bērni tiks motivēti un veiksmīgi iesaistīti pašapkalpošanās darbībās. Kvalifikācijas darbs sastāv no 44 lappusēm, 7 tabulām, 4 pielikumiem. Kvalifikācijas darbā izmantoti 34 literatūras un informācijas avoti. The aim of qualification work “Development of self-service skills at an early stage of childhood” is to find out the development of self-service skills at an early stage of childhood. To achieve goals, the following tasks are set: 1.Analyze the concept of self-service skills in pedagogical and psychologist theories. 2.Provide an analysis of the regularities of children's development in early childhood. 3.Carry out a study on the development of self-service skills early in childhood. In the theoretical part of the paper, G. Svences (1998), A. Šponas (2006), T. Likona (2000), B. Brices (2010) and other pedagogue and psychologist quotes and remarks about the self-service skill facilitation and development of skills are used. At the beginning of the study, children's self-service skills are assessed, methods and techniques for working with children are analyzed. In the practical part the author uses 3 research methods: 1.Literature analysis. 2.Child observation. 3.Pedagogical pilot activity. The hypothesis of qualification work is proven, specifically, early childhood self-service skills are formed when an adult is an example for a child and will provide an appropriate environment - the rooms of the group are arranged so that children will have more convenient and easy access to all, children will be motivated and successfully involved in self-service activities. The qualification work consists of 44 pages, 7 tables, 4 annexes. Qualification work used 34 literature and information sources.