Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorMeldere, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-08T01:02:07Z
dc.date.available2019-06-08T01:02:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69202
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46712
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore Inga Meldere, darba vadītāja Dr. paed. Ineta Helmane. Kvalifikācijas darba tēma: 3-4 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšana rotaļnodarbībās. Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski izzināt bērnu radošās darbības veicināšanas iespējas rotaļnodarbībās. Pētījuma izvirzītie uzdevumi ir pētīt un izanalizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par rotaļnodarbībām pirmsskolā, kā arī par bērnu radošo darbību un tās sekmēšanu. Izzināt reālo situāciju 3-4 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšanā. Uz teorētisko atziņu pamata ir izvirzīts jautājums – Kā sekmēt 3-4 gadīgu bērnu radošo darbību rotaļnodarbībās? Atbildot uz pētījuma jautājumu kā veicināt bērna radošumu rotaļnodarbībās, sekmē šādi nosacījumi, ja blakus būs pieaugušais, kurš sapratīs un iedrošinās bērnu, viņš jutīs pieaugušo atbalstu savās rotaļās, tad tas veicinās radošo izaugsmi. Pētījuma pirmajā daļā izanalizētas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par radošuma attīstību. Balstoties uz teorētiskajām atziņām tiek pētīts bērna radošums pirmsskolā un izzināts 3-4 gadīgu bērnu radošums rotaļās. Pētījuma otrajā daļā tiek izzināta radošo darbību veicināšana 3-4 gadīgu bērnu rotaļnodarbībās, tiek raksturots empīriskais pētījums – praktiskās darbības ar bērniem, pedagoģiskie vērojumi, rezultātu analīze. Pētījuma rezultātā var secināt, ja pieaugušais būs blakus bērnam rotaļājoties un sapratīs bērnu domāšanu, tad veidosies bērna radošuma attīstība. Kvalifikācijas darba apjoms ir 41 lappuses, 2 tabulas, 8 attēli un 24 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: veicināt radošo darbību rotaļnodarbībās.
dc.description.abstractThe author of the qualification paper Inga Meldere, supervisor Dr.paed. Ineta Helmane. Theme of the qualification paper: Encouragement of creativity during the play activities for 3-4 year old children. Aim of the research: To theoretically explore and practically cognize the possibilities of cultivating children's creativity during their play activities. The objectives of the research are to study and analyse pedagogical psychological literature about play activities in preschool, as well as children’s creativity and ways to further it during their play time. Find out the realistic means of how to encourage creativity of 3-4 year old children. On the basis of theoretical knowledge, the question has been raised: How to encourage creativity of 3-4 year old children during their play activities? When answering the question about how to promote a child's creativity in play, the following conditions are likely to help to encourage child’s creativity: if there is an adult next to him who will understand and encourage the child, he will feel the support of an adult and that will contribute to child’s creative growth. The first part of the research analyses the theoretical conclusions of pedagogues and psychologists about the development of creativity. Based on theoretical knowledge, the child's creativity in preschool and the creativity of children aged 3-4 is studied. The second part of the research explores the encouragement of creative activities in 3-4 year old children's play activities, empirical research - practical activities with children, pedagogical observations, analysis of the results. As a result of the research it can be concluded that if the adult is playing next to the child and understands the child's thinking, then the child's creativity will develop. The volume of the qualification paper is 41 pages, 2 tables, 8 pictures and 24 literature sources. Keywords: encouraging creativity in play.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectRotaļnodarbība
dc.subjectRotaļa
dc.subjectPirmsskola
dc.subject3-4 gadu vecums
dc.title3-4 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšana rotaļnodarbībās
dc.title.alternativeEncouragement of creativity during the play activities for 3-4 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record