6-7 gadīgu bērnu līdzsvara sekmēšana sporta nodarbībās
Autor
Zandberga, Vija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums: „6-7 gadīgu bērnu līdzsvara sekmēšana sporta nodarbībās” Darba autors: Vija Zandberga Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt līdzsvara sekmēšanu sporta nodarbībās 6-7 gadīgiem bērniem. Darba sastāvs: ievads, 2 daļas, secinājumi, priekšlikumi, izmantotās literatūras saraksta ar 33 vienībām. Darbā tiek izzināta viena no svarīgākajām pirmsskolas vecuma bērnu fiziskajām īpašībām – līdzsvars. Tika veikta bērnu pedagoģiskā novērošana un veikta pedagoģiskā darbība pēc pirmsskolas pedagoģijas vadlīnijām, lai noskaidrotu, kā veicināt 6-7 gadīgu bērnu līdzsvara sekmēšanu sporta nodarbībās, pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek analizētas pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par bērnu attīstību – sociālo, psiholoģisko, fizisko. Fiziskajā attīstībā ietilps koordināciju un līdzsvara prasmju attīstība. Otrajā darba daļā tiek veikts pētījums par 6-7 gadīgo bērnu līdzsvara sekmēšanu sporta nodarbībās – bērna līdzsvara un koordināciju spēju novērtēšana rāpošanā, soļošanā, skriešanā, lēkšanā un mešanā. Darba apjoms: 54 lappuses, 3 tabulas, 7 attēli, 3 pielikumi. Title of the Qualification Paper: “Facilitating Balance in Children Aged 6 to 7 Years in Sports Classes” Author of the Paper: Vija Zandberga Aim of the Study: to carry out a theoretical analysis and a practical study of facilitating balance in children aged 6 to 7 years in sports classes. The author studies one of the most important physical characteristics of pre-school children – balance. Pedagogical observation of children and pedagogical activity was carried out following the guidelines on pre-school pedagogy in order to find out how to facilitate the promotion of balance in children aged 6 to 7 years in sports classes, in a pre-school educational institution. The paper consists of two parts. The first part analyses pedagogical and psychological findings about the development of children – social, psychological, and physical development. Physical development includes the development of coordination and balance skills. In the second part of the paper, a study is carried out on facilitating balance in children aged 6 to 7 years in sports classes – assessment of child’s balance and coordination abilities in crawling, walking, running, jumping, and throwing. Composition of the Paper: introduction, 2 parts, conclusions, suggestions, bibliography of 33 units. Volume of the Paper: 54 pages, 3 tables, 7 figures, 3 annexes.