Show simple item record

dc.contributor.advisorSkribanovska, Zane
dc.contributor.authorKalpiša, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-08T01:02:09Z
dc.date.available2019-06-08T01:02:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69315
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46716
dc.description.abstractPētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt vingrinājumu un rotaļu izmantošanas iespējas priekšējo mēleņu izrunas pilnveidei. Diplomdarbam izvirzītā hipotēze un uzdevumi. Priekšējo mēleņu izrunas traucējumu novēršana 5 – 7 gadīgiem bērniem noritēs sekmīgi, ja logopēds izzinās bērnu priekšējo mēleņu izrunas īpatnības un mērķtiecīgi izmantos vingrinājumus un rotaļas koriģējoši attīstošajā darbībā. Raksturos logopēdiski koriģējoši attīstošo darbību mēleņu pareizas izrunas sekmēšanai. Veiks pedagoģisko izmēģinājuma darbību ar bērniem, kuriem ir priekšējo mēleņu izrunas traucējumi. Diplomdarba teorētiskajā daļā tiks analizēta literatūra par bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu problēmas skatījumā, tiks aplūkotas priekšējo mēleņu traucējumu izpausmes, izzināta logopēda koriģējoši attīstošā darbība mēleņi pareizas izrunas sekmēšanai un skaņu izrunas traucējumu novēršanai darba posmos, kuros iekļautie vingrinājumi un rotaļas ir praktiski korekcijas līdzekļi priekšējo mēleņu izrunas traucējumu novēršanai. Diplomdarba praktiskajā daļā tiek veikta pedagoģiski logopēdiskā izpēte, nokomplektēta bērnu grupa, kuriem ir priekšējo mēleņu izrunas traucējumi, veikts koriģējoši attīstošais darbs pēc autores izstrādāta plāna, metodēm un paņēmieniem, ņemot vērā bērnu individuālās īpatnības. Pētījuma nobeigumā darba autore veic priekšējo mēleņu izrunas attīstības analīzi, kas apliecina, ka diplomdarba hipotēze ir apstiprinājusies, izvirzītais mērķis ir sasniegts un uzdevumi izpildīti. Darba apjoms ir 93 lpp., 11 attēli, 7 tabulas, 12 pielikumi. Darbā izmantoti 47 latviešu, 2 angļu, 1 vācu un 17 krievu literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi. Priekšējo mēleņu izrunas traucējumi, vingrinājumi un rotaļas, sagatavošanas grupas bērni, koriģējoši attīstošā darbība.
dc.description.abstractThe Aim of the Diploma Paper. To find out theoretically and practically possibilities of using exercises and games in development of pronouncing forelingual consonants. The Hypothesis and Objectives of the Diploma Paper. Eliminating pronunciation disorders of forelingual consonants for children aged 5 – 7 will be successful if a speech therapist explores children’s features of pronouncing forelingual consonants and purposefully uses exercises and games in remedial development activities, describes features of pronouncing forelingual consonants to encourages correct pronunciation, conducts pedagogical trial activities with children who have pronunciation disorders of forelingual consonants. The Theoretical Part of the Diploma Paper. In this part the literature on pedagogically psychological characteristics of children is analyzed from the perspective of the problem; expression of pronunciation disorders of forelingual consonants is described; remedial development activities by speech therapist to encourage correct pronunciation and eliminating pronunciation disorders are found out in those steps of work where used exercises and games are practical correction means for eliminating pronunciation disorders of forelingual consonants. The Practical Part of the Diploma Paper. In this part a study of pedagogical speech therapy is conducted; a group of children with pronunciation disorders of forelingual consonants is found; remedial development activities are conducted by the Author’s plan, methods and techniques considering child’s individuality. At the end of the research the Author does the analysis of the development of pronunciation disorders of forelingual consonants which proves that the hypothesis of the Diploma Paper has been confirmed, the aim has been reached and the tasks completed. The Volume of the Diploma Paper. 93 pages, 11 pictures, 7 charts, 12 appendices, 67 sources of bibliography in Latvian, Russian, English and German languages. Key words. Pronunciation disorders of forelingual consonants, phoneme articulation disorders, exercises and games, children aged 5-7, remedial development activity, speech therapy conclusion.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPriekšējo mēleņu izrunas traucējumi
dc.subjectvingrinājumi un rotaļas
dc.subjectsagatavošanas grupas bērni
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.titlePriekšējo mēleņu izrunas traucējumu novēršana vingrinājumos un rotaļās 5 - 7 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativeEliminating Pronunciation of Forelingual Constants in Exercises and Games for Children Aged 5 - 7
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record