Rakstīšanas traucējumu korekcija 3. klases skolēniem ar fonemātisko nepietiekamību
Author
Romanovska, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore, Gunita Romanovska, izvēlējusies tēmu “Rakstīšanas traucējumu korekcija 3.klases skolēniem ar fonemātisko nepietiekamību”. Kā diplomdarba mērķi darba autore izvirzījusi – izvērtēt 3. klases skolēnu fonemātiskās nepietiekamības ietekmi uz rakstīšanas traucējumiem un izstrādāt priekšlikumus rakstīšanas traucējumu korekcijai. Darba teorētiskajā daļā, balstoties uz dažādu autoru teorētiskajām atziņām, diplomdarba autore analizē rakstīšanas iemaņu attīstības procesu, atklāj rakstīšanas traucējumu problēmu dažādu autoru skatījumā, atklāj fonemātiskās uztveres nozīmi rakstīšanas procesā un izzina logopēda koriģējošā darba paņēmienus rakstīšanas traucējumu ar fonemātisko nepietiekamību mazināšanai. Darba praktiskajā daļā aprakstītas pētījumā izmantotās metodes, atspoguļoti un analizēti 3. klases skolēnu fonemātiskās uztveres izpētes rezultāti un rakstu darbu kļūdu analīze pirms un pēc logopēda korekcijas darba. Praktiskajā daļā darba autore atspoguļo izmantotās metodes logopēda koriģējošā darbā un analizē to ietekmi uz skolēnu rakstīšanas traucējumiem. Pētījuma rezultāti rāda, ka 3. klases skolēniem ar fonemātisko nepietiekamību, iespējams mazināt rakstīšanas traucējumus, izvēloties atbilstošu logopēda koriģējošo darbību. Diplomdarbs sastāv no titullapas, anotācijas latviešu un angļu valodā, 2 daļām – teorētiskās un praktiskās, secinājumiem, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksta, pielikumiem. Darba apjoms ir 132 lapas, teorētiskā un praktiskā daļa 82 lapas, darbā 35 attēli, 8 tabulas, 17 pielikumi, 54 izmantotie literatūras un informācijas avoti. Atslēgvārdi: rakstīšanas traucējumi, fonemātiskā nepietiekamība, sākumskolas skolēns ar fonemātisko nepietiekamību, rakstīšanas traucējumu korekcija. The author of the diploma paper Gunita Romanovska has chosen the topic “Correction of Writing Disorders for the Third Form Pupils with Phonemic Deficit”. The author of the paper has set the following as the purpose of the diploma paper – to assess the impact of the phonemic deficit of the third form pupils on writing disorders and to develop the proposals for correction of writing disorders. In the theoretical part of the paper, based on the theoretical findings of various authors, the author of the diploma paper analyses the process of development of writing skills, discovers the problem of writing disorders from the perspectives of various authors, discovers the meaning of the phonemic awareness in the writing process and looks deeper at the techniques of the remedial work of the logopedist for reducing the writing disorders with phonemic deficit. The practical part of the paper describes the methods applied in the research, reflects and analyses the results of the phonemic awareness study and the analysis of mistakes of written works of the third form pupils before and after the logopedic remedial work. In the practical part, the author outlines the methods applied in the remedial work of the logopedist and analyses their impact on the writing disorders of the pupils. Results of the study show that it is possible to reduce writing disorders of the third form pupils with phonemic deficit, by choosing a suitable remedial approach of the logopedist. The diploma paper consists of the title page, abstract in Latvian and English, 2 (two) parts – theoretical and practical, conclusions, the list of literature and information sources used, appendices. The scope of the paper is 132 pages, theoretical and practical part on 82 pages, the paper contains 35 images, 8 tables, 17 appendices, 54 literature and information sources applied. Key Words: writing disorders, phonemic deficit, a pre-school pupil with phonemic deficit, correction of writing disorders.