Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorVaičule, Evija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-08T01:02:13Z
dc.date.available2019-06-08T01:02:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69325
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46722
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: Koriģējoši attīstoša darbība fonētiski fonemātiskās nepietiekamības mazināšanā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Darba autore: Evija Vaičule Darba vadītāja: Ilze Vilka Darba mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt koriģējoši attīstošās darbības iespējas fonētiski fonemātiskās nepietiekamības mazināšanā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Pētījuma hipotēze: Koriģējoši attīstoša darbība 4 – 5 gadus veciem bērniem norit veiksmīgi, ja: • tiek ievērotas bērna vecumposma un runas attīstības īpatnības; • koriģējoši attīstošajā darbībā tiek izmantoti atbilstoši darba paņēmieni. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā darba autore ir pētījusi autoru atziņas par bērnu attīstību kopveselumā, analizējusi valodas un runas attīstību saistībā ar bērna psihofizisko attīstību, runas un valodas daudzveidīgās izpausmes. Lielākā uzmanība tika pievērsta fonemātiskajiem uztveres traucējumiem, koriģējoši attīstošajiem darbības posmiem, kā arī fonemātiskās uztveres attīstīšanas iespējām. Praktiskajā daļā, pamatojoties uz teorētiskajā daļā iegūto informāciju, tika veikta koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres pilnveidošanā bērniem, kuriem tika konstatēti fonētiski fonemātiski traucējumi. Pētījumā tika iesaistīti 6 bērni vecumā no 4 – 5 gadiem. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka fonētiski fonemātisko traucējumu korekcija ir sekmīga, ja tiek ievērots bērna vecumposms, runas attīstības īpatnības un koriģējoši attīstošajā darbībā tiek izmantoti atbilstoši darba paņēmieni. Darba apjoms sastāv no 97 lpp, 26 attēliem, 5 tabulām, 14 pielikumiem. Izmantoti 41 informācijas avoti. Pētījuma rezultāti tika apkopoti grafiskos attēlos. Darbs sastāv no ievada, trijām nodaļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Atslēgas vārdi: pirmsskola, fonētiski fonemātiskie traucējumi, fonemātiskā uztvere, koriģējoši attīstošā darbība.
dc.description.abstractThe title of the Diploma Paper is “Remedial and developmental approach for reducing phonetic and phonematic disorders in children aged 4 – 5”. The author of the Paper: Evija Vaičule The adviser of the Paper: Ilze Vilka The aim of the Paper: To theoretically analyse and research in practice possibilities of remedial and developmental approach for reducing phonetic and phonematic disorders in children aged 4 – 5. Hypothesis of the research: remedial and developmental approach for 4 – 5 years old children is successful when: •Child’s age and speech development peculiarities are considered; •Appropriate methods are used in remedial and developmental approach. The Paper consists of two parts: theoretical and research (empirical). In theoretical part the author of the Paper has studied findings of other authors about children’s development, analysed the development of language and speech in relation to child’s psychophysical development, as well as diverse forms of speech and language. The accent is put on phonematic perception disorders, phases of remedial and developmental approach, as well as possibilities to develop phonematic perception. In the practical part of the Paper, based on the information acquired in the theoretical part, remedial and developmental approach was conducted in order to improve phonematic perception for children who were identified with phonetic and phonematic disorders. 6 children aged 4 – 5 years were involved in the research. It can be concluded, based on the research, that correction of phonetic and phonematic disorders can be successful when child’s age and peculiarities of speech development are taken into consideration, as well as appropriate methods are used in remedial and developmental approach. The Diploma Paper consists of 96 pages, 26 pictures, 5 tables, 14 appendixes, 41 sources have been used. The Paper has introduction, 3 chapters, 7 subchapters, conclusions, literature sources, appendixes. Keywords: pre-school, phonetic and phonematic disorders, phonematic perception, remedial and developmental approach.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectfonētiski fonemātiskie traucējumi
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.titleKoriģējoši attīstoša darbība fonētiski fonemātiskās nepietiekamības mazināšanā 4 - 5 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeRemedial and developmental approach for reducing phonetic and phonematic disorders in children aged 4 - 5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record