Vārdu krājuma bagātināšana 5-6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Author
Cimbule, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: Vārdu krājuma bagātināšana 5 – 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību Darba autore: Evita Cimbule Darba vadītāja: Dr. paed., prof., Sarmīte Tūbele Diplomdarba apjoms: 65 lpp., 5 tabulas, 4 attēli, 5 pielikumi, 53 izmantotā literatūra un avoti Diplomdarba izvirzītā problēma ir šaurs vārdu krājums bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, kas ietekmē bērna attīstību, tiek kavēta komunikācija, socializēšanās, pašvērtējums. Šī problēma tiek apkopota un analizēta diplomdarba teorētiskajā daļā, izmantojot zinātnisko literatūru, lai salīdzinātu 5 – 6 gadīgus bērnus ar vispārpieņemtās normas attīstību un bērnus ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Diplomdarba pētījuma daļā tiek analizēts un apkopots bērnu vārdu krājums pirms un pēc koriģējoši attīstošās darbības. Darbs tiek ieteikts pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem un logopēdiem kā teorētiskais un izpētes materiāls pedagoģiskajā darbībā, bērnu vārdu krājuma pārbaudei un koriģējoši attīstoši darbībai. Galvenais secinājums: Svarīgi regulāri apmeklēt logopēda nodarbības, veidot tās atbilstoši bērna interesēm un spējām, lai nodrošinātu kvalitatīvu rezultātu. Atslēgas vārdi: VALODAS, SISTĒMAS, NEPIETIEKAMA, BĒRNI, KORIĢĒJOŠĀ Vārdu saīsinājumi: VSNA – valodas sistēmas nepietiekama attīstība Diploma Paper: Enrichment of vocabulary for a child agead 5 – 6 with underdevelopment of the language system. The author: Evita Cimbule Advisor: Professor Dr. Paed. Sarmīte Tūbele Volume of the Diploma Thesis: 65 pages, 5 charts, 4 images, 5annexes, the following 53 sources of literature have been used. The problem that has been raised in the Diploma Thesis is the lack of the vocabulary for children with an insufficient development of the language system that influences the child’s development and therefore hinders communication al skills, socializing and self-esteem. The theoretical part of the Diploma Thesis deals with the summary and analysis of the particular problem by using the scientific literature in order to compare the children of ages 5 – 6 with generally assumed development and the children with an insufficient development of the language system. In the research part of the Diploma Thesis there is the analysis and summary of the children’s vocabulary before and after the correctively developing activity. The paper is advisable for the teachers of the pre – school educational institutions and speech therapists as a theoretical and research material for the pedagogical work in order to test the vocabulary of children and for the purpose of the correctively developing activity. The main conclusion: It is very important to attend the classes of the speech therapist on the regular bases, to create them basing upon the interests and abilities thus providing with the high-quality result. Key words: INSUFFICIENT, LANGUAGE, SYSTEM, CHILDREN, CORRECTIVE Abbreviations of the words: VSNA – insufficient development of the language system.