Īso un garo patskaņu atšķiršana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem
Author
Kostina, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats – Īso un garo patskaņu atšķiršana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem. Diplomdarba autore – Santa Kostina. Diplomdarba vadītāja – Dr. paed. Sarmīte Tūbele. Diplomdarba mērķis – pētot un analizējot teorētisko literatūru, veikt koriģējoši attīstošo darbību īso un garo patskaņu atšķiršanā 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem. Pētījuma hipotēze – īso un garo patskaņu atšķiršana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem būs veiksmīga, ja tiks ievērotas skolēnu vecumposmu īpatnības un veikta atbilstoša koriģējoši attīstošā darbība. Teorētiskajā daļā ir analizēta zinātniskā literatūra par jaunākā skolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, raksturota bērnu runas un valodas attīstība, apkopota informācija par fonemātiskās uztveres nozīmi skaņu atšķiršanā. Praktiskajā daļā ir atspoguļotas darba metodes, veikta bērnu grupas logopēdiskā izpēte un koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres attīstīšanai īso un garo patskaņu atšķiršanā 2. klases skolēniem, izmantojot atlasītus un izveidotus vingrinājumus un uzdevumus, tika apkopoti un analizēti pētījumā iegūtie rezultāti. Darbs sastāv no ievada, trim nodaļām un apakšnodaļām un secinājumiem. Darba lappušu skaits – 64 lpp. Darbā iekļauti 29 pielikumi, 9 tabulas, 4 attēli, 52 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: otrās klases skolēni, īsie un garie patskaņi, fonemātiskie traucējumi, fonemātiskā uztvere. The theme of the diploma paper – Differentiation of short and long vowels in 2nd grade students with phonematic disorders. Author – Santa Kostina. Advisor – Dr. paed. Sarmīte Tūbele. The purpose of the research – Theoreticaly explore and practically exam the use of exercises which would develop the differentiation of short and long vowels in 2nd grade students with phonematic disorders. The hypothesis of the research – differentiation of short and long vowels in 2nd grade students with phonematic disorders would be successful if the speech therapist analyzes a child and his language development, selects and uses exercises considering child’s special needs. The theory section of the research analyzes the scientific sources of 2nd grade students and their speech development and phonematic perception. The practical section of the research represents methods of correction work, carries out logopedic and development research of children group, as well as correction of development activity to treat phonematic disorders in 2nd grade students using selected exercises, compiles obtained results of research. The paper consists of an introduction, three chapters and their subdivisions and concusions. There are 9 tables, 4 pictures, 52 sources of literature and 29 appendices included in this diploma paper. Key words: second grade students, short and long vowels, phonematic disorder and phonematic percepcion.